Beperkte verbindingsmogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

cardione

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 aug 2006
Ongeveer een jaar geleden heb ik een laptop gekregen voor mijn studie. Ik ben hierover helemaal tevreden alleen heb ik een probleem met de internetverbinding.

Wanneer ik thuis aan het downloaden ben, verschijnt na verloop van tijd (verschilt van 5 minuten tot een paar uur) een icoontje dat ik nog maar beperkte verbindingsmogelijkheden heb. Wanneer ik dan ga kijken welke netwerken nog beschikbaar zijn in mijn omgeving komt enkel het 3G-netwerk naar boven (Die ik niet kan gebruiken wegens gebrek aan een mobiele internet kaart/stick).

Het enige wat helpt is het opnieuw opstarten van de computer, dit duurt echter in het geval van de foutmelding langer dan normaal. Zeker het afsluiten duurt ruim 5 minuten.

Wanneer ik echter aan het downloaden ben vanaf school (netwerk van de UvT) verschijnt er nooit een foutmelding en werkt het netwerk gewoon zoals het zou moeten werken. Dit doet vermoeden dat het een fout in het netwerk thuis is. Echter: Wanneer ik op ons pap zijn laptop op internet zit is er niets aan de hand. Deze download echter niets, alleen het internetten en e-mailen.

Wat ik dan kan bedenken is dat ik de instellingen van mijn downloadprogramma (Utorrent) niet goed heb ingesteld en zodoende het modem overbelast. Maar het zou dan toch logisch zijn dat het internet helemaal uitvalt? Want wanneer het bij mij gebeurd heeft ons pap nog wel gewoon verbinding.

Daarnaast was ik gisteren ook nog aan het downloaden beneden op mijn laptop (een paar uur) dit ging wonderwel goed. Maar toen ik de electriciteit er vanaf haalde (van mn laptop) verscheen de melding binnen een paar seconden. Dat doet weer vermoeden dat het ligt aan de verschillende instellingen tussen het opereren op netstroom en accustroom. Op mijn kamer boven ligt de laptop echter altijd aan netstroom dus dat kan het probleem volgens mij ook niet zijn.

Ik heb al van alles geprobeerd met de instellingen van de netwerkkaart, energiebeheer, opties in de router. Wie o Wie heeft nog goede raad?

Ik heb internet van Alice, en dan de Copperjet 1616-2p (dacht ik) en een router van sitecom. Ik weet alleen niet meer welk type (hij heeft twee antennes en het was niet de duurste versie, zal thuis even kijken en dan even updaten).

Verder heb ik Vista SP2, en gewoon een standaard netwerkkaart.

Kan iemand mij vertellen waar de oorzaak van dit probleem ligt?

Update: Sitecom 300N WL-312

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan