• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bereiek benoemen voor dropdown cel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Leo21
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Leo21

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2009
Beste mensen,

Ik heb een drop down cel gemaakt, hierbij is het de bedoeling dat de lijst die moet verschijnen als de cel wordt aangeklikt, op een ander werkblad staat.

Ik heb de tabel op het andere werkblad gemaakt, vervolgens heb ik hier een bereik van gemaakt.

Als ik echter bij gegevensvalidatie bij toestaan: lijst selecteer, en vervolgens bij bron :=naam bereik invul krijg ik een foutmelding:

De lijst met brongegevens moet een lijst met schijdingstekens zijn of een verwijzing naar een rij of een cel.

Hieruit maak ik op dat het benoemen van het bereik niet helemaal goed is gegeaan, of is het iets anders. Heeft iemand enig idee wat er fout is gegaan.

P.S. ik werk met office 2007

Groet leo

Beste mensen,

Ik heb een drop down cel gemaakt, hierbij is het de bedoeling dat de lijst die moet verschijnen als de cel wordt aangeklikt, op een ander werkblad staat.

Ik heb de tabel op het andere werkblad gemaakt, vervolgens heb ik hier een bereik van gemaakt.

Als ik echter bij gegevensvalidatie bij toestaan: lijst selecteer, en vervolgens bij bron :=naam bereik invul krijg ik een foutmelding:

De lijst met brongegevens moet een lijst met schijdingstekens zijn of een verwijzing naar een rij of een cel.

Hieruit maak ik op dat het benoemen van het bereik niet helemaal goed is gegeaan, of is het iets anders. Heeft iemand enig idee wat er fout is gegaan.

P.S. ik werk met office 2007

Groet leo
Dit doe je met validatie het vullen, als ik het goed begrijp.
Je snap wel dat dit gissen is zonder bestandje van jouw kant.

Ik neem aan dat je niet de dubbele punt hebt ingevuld, maar alleen =naam
Als dat zo is, dan klopt de schrijfwijze. Post dan een voorbeeldbestandje waarin het fout gaat, zonder gevoelige info

Richard

Bedankt voor jullie reactie,

Nee ik heb idd die dubbelepunt weggelaten. Hierbij een voorbeeld bestandje.

Groet Leo

Bijlagen

Het probleem is dat je 2 kolommen gebruikt door het samenvoegen.
Als je het bereik beperkt tot 1 kolom (I-kolom) dan gaat het wel goed.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

bedankt Roncancio,

nu kan ik weer verder

groet Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan