cruutje123
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 16 feb 2016
Hallo, ik ben namelijk bezig een werkrooster aan het maken om alles zelf bij the houden. Het is bijna compleet, maar ik zit nog met een probleem bij het aftrekken van halve dagen.
Bekijk bijlage Werkrooster 2016.xlsx
In de tab werkrooster zie je dus alle gegevens, in het tabblad maandoverzicht alles per maand.
Het is in die tab dat er nog iets moet bijkomen, namelijk het aftrekken van halves (-0.5) Het lukt om dat eens af te trekken, maar niet meer meerdere halve dagen.
heb nu express in => werkrooster 2x 4 uur gezet.
in maandoverzicht wil hij mijn formule niet nemen om 2x -0.5 te doen. (voor de maand januari) in C7
In Plaats van 13 dagen, geeft hij 13.5 aan.
Dit is de formule: =AANTAL.ALS(Weekrooster!C7:C49;8)+AANTAL.ALS(Weekrooster!C7:C49;4)-ALS(Weekrooster!C7:C49;4;0,5)
Maar je zal het wel snappen als je de bijlage ziet wat ik bedoel.
In ieder geval alvast bedankt.
Bekijk bijlage Werkrooster 2016.xlsx
In de tab werkrooster zie je dus alle gegevens, in het tabblad maandoverzicht alles per maand.
Het is in die tab dat er nog iets moet bijkomen, namelijk het aftrekken van halves (-0.5) Het lukt om dat eens af te trekken, maar niet meer meerdere halve dagen.
heb nu express in => werkrooster 2x 4 uur gezet.
in maandoverzicht wil hij mijn formule niet nemen om 2x -0.5 te doen. (voor de maand januari) in C7
In Plaats van 13 dagen, geeft hij 13.5 aan.
Dit is de formule: =AANTAL.ALS(Weekrooster!C7:C49;8)+AANTAL.ALS(Weekrooster!C7:C49;4)-ALS(Weekrooster!C7:C49;4;0,5)
Maar je zal het wel snappen als je de bijlage ziet wat ik bedoel.
In ieder geval alvast bedankt.