• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bereik bepalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

deSmid

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
In mijn presentielijst met kalenderfunctie wil ik het aantal cellen tellen die voldoen aan een bepaalde voorwaarde. Gebruik dan de functie AANTAL.ALS en moet hierbij het bereik opgeven. Dit bereik is in mijn werkblad niet vast. Nu kan ik met VERGELIJKEN het beginadres en het eindadres berekenen. Hoe krijg ik deze gegevens in de formule AANTAL.ALS?
mvrgrt Co.

Niet eenvoudig

Ook het samenvoegen van de gevonden adressen in de vorm van Tekst welke ik dan invoeg in de functie T(waarde) in het bereik, dan werkt dit ook niet.

Toch lastiger dan ik dacht.
Wie weet raad.
mvrgrt. deSmid

je kan met de formule indirect en adres de gevonden rijen toevoegen aan je bereik voor de aantal.als formule:

=AANTAL.ALS(INDIRECT(ADRES(A12;2)):INDIRECT(ADRES(a13;2));"b")

op de plaats van a12 en A13 komen dan de formules vergelijken.

Hoi Co,

In een kalender werk je waarschijnlijk met datums, dan wordt :
A12: =aantal.als(B11:B999;"<="&B1)+rij(B11)-1

A13: = aantal.als(B11:B999;"<="&B2)+rij(B11)-1

Met B1 is begindatum, B2 is einddatum.

Maar er zijn ook mogelijkheden met somproduct.

Jeroen

Hier kom ik op terug, even de boel op een rijtje zetten. Op deze manier benader je het probleem anders. Het lijkt me op het eerste gezicht wel een aardig idee om hier even mee aan de slag te gaan.

mvrgrt,
deSmid

Bedankt Hans123,

Dit is de oplossing voor mijn probleem. De formule nog aangevuld met een adres om gegevens op te halen.
=AANTAL.ALS(INDIRECT(ADRES(A12;B12)):INDIRECT(ADRES(a13;B13));"b")
In mijn werkblad krijgen A12,B12 en de rest een andere verwijzing enz.

Nogmaals, Prima.
mvrgrt,
deSmid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan