• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bereik combineren met "Namen Beheren"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
901
Beste Forumleden,

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om middels "namen beheren" met de naam "Uitgaven" twee onderbroken gebieden te selecteren (verwijzingen).

='Persoonlijke instelling'!$B$63:$B$125&'Persoonlijke instelling'!$B$149:$B$163
(van B63 t/m B125 en van B149 t/m B163)

Helaas herkent Excel dit niet zoals ik dacht dat het mogelijk was, weet misschien iemand hoe ik beide gebieden kan samenvoegen?

Alvast hartelijk dank.

Robert
 
Gebruik niet een & maar een ;

Je kan ook beide gebieden selecteren en deze een naam geven in het naamvak van Excel.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het getest en het werkt perfect...heel erg bedankt een ook voor de extra uitleg...
 
Ik heb iets te vroeg gejuicht. In eerste instantie leek het te werken want wanneer ik het bereik aanklikte zag ik nu dat hij beide bereiken selecteerde, Echter, in de VBA herkent hij de naam Uitgaven nu niet meer en wel wanneer ik een aan-één- gesloten gebied selecteer.
 
hier werkt het wel:
volgende keer graag zelf een voorbeeldje maken.
 

Bijlagen

  • Test naam.xlsm
    13,9 KB · Weergaven: 19
Bedankt Sylvester, je hebt helemaal gelijk dat ik een voorbeeld had mee moeten sturen en bedankt dat je dat voor mij hebt gedaan.
Jouw voorbeeld werkt helaas niet in mijn situatie, daarom heb ik het origineel (hetgeen een erg groot bestand is) een variant op gemaakt.

Je kunt zien dat in mijn voorbeeld het niet werkt, ik zou het super vinden als jij/jullie hier naar willen kijken en mij een antwoord geven wat hier fout gaat.

In de testmap in positie F1 maak je een keuze van een woord dat binnen het bereik staat. De uitkomst moet dan ook zijn dat hij het woord heeft gevonden.
 

Bijlagen

  • Grootboekvergelijk.xlsm
    81,8 KB · Weergaven: 18
De VERGELIJKEN functie kan niet overwerg met niet aaneengesloten bereiken en zal in dat geval altijd een fout geven.
 
bedankt voor jouw reactie,

Wel vreemd dat het voorbeeld van Sylvester wel werkt, daar heb je ook te maken met separate bereiken. Ik hoop dat er toch nog een mogelijkheid is.
 
bedankt voor jouw reactie,

Wel vreemd dat het voorbeeld van Sylvester wel werkt, daar heb je ook te maken met separate bereiken. Ik hoop dat er toch nog een mogelijkheid is.

maar NIET met de VERGELIJKEN functie
 
Robert, Application.Match kan niet overweg met niet aaneengesloten gebieden deze gebieden mogen slechts uit 1 rij of 1 kolom bestaan.
Find is een mogelijkheid
Code:
Sub test()
    If [Uitgaven].Find(Range("Testmap!f1")) Is Nothing Then
        MsgBox "Het grootboekrekening komt NIET voor binnen het aangegeven bereik"
    Else
        MsgBox "Het grootboekrekening komt voor binnen het aangegeven bereik"
    End If
End Sub
 
Nog steeds niet bekent met het plaatsen van voorbeelden zonder koppeling naar externe bestanden? Waarom staan er soms doelloze spaties achter waarden? Kan problemen opleveren met zoekfuncties.

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
  If Target.Column = 6 And Target <> "" Then
    Set f = [Uitgaven].Find(Target.Value, , , xlWhole)
    MsgBox "Het grootboekrekening komt " & IIf(f Is Nothing, "Niet", "") & " voor binnen het aangegeven bereik"
  End If
End Sub
 
Sylvester bedankt voor jouw inbreng. Helaas gaf deze code altijd hetzelfde antwoord ook al komt het woord niet voor binnen het bereik.

Het antwoord van VenA werkt helemaal goed.
NB. Ik heb snel een voorbeeldbestand samengesteld en geprobeerd de koppelingen te verwijderen, op de een of andere manier bleef deze actief, mijn verontschuldiging hiervoor. Verder nog bedankt voor de tip van de spaties.

Allen die mee hebben geholpen heel erg bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan