bereik draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

thibault11

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2009
Ik heb een probleem met mijn draadloos netwerk. Op de benedenverdieping werkt alles prima maar boven is het een ramp qua bereik. De verbinding valt echt constant uit (zeker om de vijf minuten) en als hij dan al verbinding maakt met het netwerk, dan gaat mijn internet super traag en dit terwijl er beneden geen problemen zijn. Daar gaat het internet snel en maakt hij constant verbinding.

Ik ken zeer weinig van computers maar ik probeer mijn situatie eens uit te leggen:

Ik heb beneden aan de vaste computer een b-box modem van Belgacom staan. Daar zijn de problemen mee begonnen want wij moesten deze gebruiken om Belgacom tv te kunnen bekijken.
Aan die modem hangt 1 witte ruckus router? En ook nog een witte ruckus aan mijn decoder van mijn tv, maar dat dient enkel voor het digitale tv-signaal door te sturen, niets met mijn internet te maken denk ik.
Dan hangt er aan de b-box modem nog een andere router voor mijn internet tot de bovenverdieping te laten reiken. Dat is een Belkin Wireless G Router (54 mbps, 2.4 GHZ, 802.11g).
Ook boven staat er zo’n router, aangesloten op het stroomnet.

Van instellingen en dergelijke weet ik bijzonder weinig, weet gewoon dat het netwerk beneden goed werkt maar boven niet. Waarschijnlijk iets te maken met de routers?
Wie kan mij in eenvoudige taal uitleggen wat ik moet doen om mijn probleem op te lossen?

Alvast bedankt.

Mvg,
Thibault

Je zou een kabel naar boven kunnen trekken en daar een access point (soort apparaat wat het bereik versterkt) neerzetten...

Je signaal wordt dus teveel verstoord. Kan zijn door betonnenvloeren met ijzer dat stoort het signaal.

Wat kan helpen om het signaal te verbeteren.
1. Draadloze router eens op een andere plek zetten in de kamer.
2. Antenne(s) van de router wat verstellen.
3. Router hoger zetten bijvoorbeel op een kast hoe beter voor het signaal is.
4. Probeer eens een andere kanaal in te stellen op de router. De meeste werken standaard op 11 of 6 en mogelijk dat er andere router van buren bijvoorbeeld jouw signaal verstoren

Verder heb je erg veel staan, zo te lezen 3 routers. Het kan zijn dat deze elkaar storen.
Probeer het eerst eens met 1 router beneden en zet de andere tijdelijk uit.

dus, als ik het goed begrijp heb je 2 routers.

Eentje staat beneden en de andere boven?

Die beneden werkt gewoon super maar die boven zorgt voor problemen? En zijn ze allebei draadloos? of alleen die ene die boven staat?
En hoeveel computers etc. heb je thuis? want met een router zou je misschien alles wel gewoon kunnen regellen...

Laatst bewerkt:
dus, als ik het goed begrijp heb je 2 routers.

Eentje staat beneden en de andere boven?

Die beneden werkt gewoon super maar die boven zorgt voor problemen? En zijn ze allebei draadloos? of alleen die ene die boven staat?
En hoeveel computers etc. heb je thuis? want met een router zou je misschien alles wel gewoon kunnen regellen...

Inderdaad, er staat één router beneden, aan de modem en eentje boven in het stopcontact. De beide routers zijn inderdaad draadloos.
Ik heb één gewone computer waar mijn modem op aangesloten is en 2 laptops die boven staan (en nog een playstation van mijn broer die daar ook draadloos via het internet wil mee werken, maar goed, niet zo belangrijk eigenlijk) ...
Alvast bedankt voor de hulp.

Je signaal wordt dus teveel verstoord. Kan zijn door betonnenvloeren met ijzer dat stoort het signaal.

Wat kan helpen om het signaal te verbeteren.
1. Draadloze router eens op een andere plek zetten in de kamer.
2. Antenne(s) van de router wat verstellen.
3. Router hoger zetten bijvoorbeel op een kast hoe beter voor het signaal is.
4. Probeer eens een andere kanaal in te stellen op de router. De meeste werken standaard op 11 of 6 en mogelijk dat er andere router van buren bijvoorbeeld jouw signaal verstoren

Verder heb je erg veel staan, zo te lezen 3 routers. Het kan zijn dat deze elkaar storen.
Probeer het eerst eens met 1 router beneden en zet de andere tijdelijk uit.

Hoe kan ik een ander kanaal instellen op de router?

Bedankt voor de hulp

Ik ken de ruckus router niet maar dat staat zeker in de handleiding.

Je moet inloggen op de router en dan kun je de instellingen aanpassen voor draadloos. Daar zal ook een optie staan om een ander kanaal te kiezen.

Ik had ook gezeur met mijn draadloze router, slecht bereik en wegvallende verbindingen. Voor mij was een kabel trekken absoluut geen oplossing en ik moest draadloos kunnen werken via RDP naar mijn kantoor. Ik heb dus gekozen voor een professionele oplossing wat op zich nog best meevalt in de kosten achteraf.

Ik heb een Engenius ecb-3500 als access point neergezet, en een engenius sub362ext usb ontvanger.

de access point zend op 600mw uit maximaal en die usb adapter op 100mw. ik heb nu echt overal super bereik.

ik was iets van 220 euro kwijt maar het was het zeker waard.

pj0tr;2742671 de access point zend op 600mw uit maximaal en die usb adapter op 100mw. ik heb nu echt overal super bereik. ik was iets van 220 euro kwijt maar het was het zeker waard.[/QUOTE zei:
Ik vind dat wat veel... ik heb gewoon een lynksis router van 40 euro en we komen in het hele huis, ook gewoon op zolder hebben we zeer goed bereik (daar zit ik namelijk :P ). Hij komt heel ver... Ik denk niet dat je 220 euro nodig hebt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan