• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bereik gekoppeld aan bereiknaam automatisch een kleur geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

ewaldmauritz

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2011
Is het mogelijk om een bereiknaam een kleur te geven?
Stel ik heb de bereiknaam Diner. Die verwijst naar een bereik middels de formule =VERSCHUIVING($A$1;0;0;1;12). Nu wil ik dat bereik een opvulkleur geven, bv rood. Dat betekent dus dat in dit geval de cellen A1 t/m L1 een rode opvulkleur krijgen. Als het bereik wijzigt, moet de opvulkleur mee wijzigen. Bv. de verwijzing wordt =VERSCHUIVING($A$1;0;0;1;8). Dan moet automatisch het bereik A1 t/m H1 een rode opvulkleur krijgen.

Kan die met de standaard functies in Excel of zal VBA hier uitkomst moeten bieden?

Met andere woorden:
Je wilt een dynamisch gedefinieerd bereik een eigen (achtergrond)kleur geven die zichzelf aanpast nadat het bereik handmatig wordt veranderd!

Ik weet niet of dit kan met Voorwaardelijke opmaak! Heb het geprobeerd maar mij lukt dit niet!

Met vba lijkt het eenvoudig:

Voor deze macro uit en het huidige bereik wordt geel gekleurd:
Code:
ActiveSheet.Range("Diner").Interior.Color = 65535

Geweldig. Dat werkt inderdaad.
Is het toevallig ook mogelijk om alle bereiknamen in de sheet een kleur te geven. Dan hoef je niet alle bereiken apart in vba te zetten, maar kan het met een hele korte code. Zou helemaal geweldig zijn.

Code:
Sub M_snb()
   On Error Resume Next

For Each it In Names
      Range(it.Name).Interior.ColorIndex = 19
   Next
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan