• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bereik macro vergroten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ericssport

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Hallo,

Als vrijwilliger ben ik verantwoordelijk voor het selectiebeleid bij de jeugdteams, dat altijd erg gevoelig hier. Om verkeerde keuzes en vriendjespolitiek te voorkomen ben ik een selectieformulier aan het maken en dankzij dit forum en jullie hulp :thumb: kom ik een heel end.

Helaas loop ik nu vast op het volgende;

De uitkomst van het formulier komen netjes op een apart tabblad te staan, middels een macro worden de totalen in volgorde van hoog naar laag gezet, alleen daarbij worden de daarbij behorende gegevens (naam, enz) niet meegenomen en dat is wel de bedoeling.. :)

Hoe los ik dit op? Hieronder staat het bestandje.
Bekijk bijlage formulier A2.xls

Met vriendelijke groet,

Eric

Hallo AE,

Bedankt voor de snelle reactie, ik heb heb gezien hoe je het bereik hebt uitgebreid, maar nu worden de totalen niet meer in volgorde van hoog naar laag gezet, hoe kan ik dit oplossen :)

Groet,

Eric

Bekijk bijlage 121957

Had je ook al naar mijn vorige bericht gekeken?

Haastige spoed is zelden goed! :rolleyes:

Hij doet het helemaal, alleen stonden door de vorige probeersels alle namen en totalen door de war waardoor het leek dat het niet klopte.
Dus helemaal super op één puntje na, speler1 lijkt niet mee te doen, hoe kan dit? Ik heb hieronder een nieuw bestandje toegevoegd (waar alle namen en totalen weer netjes staan). :)

Bekijk bijlage Kopie van formulierA2(1)(EA3).xls

Geweldig bedank AE, het loopt als een zonnetje! :thumb:

Misschien kun je me ook helpen met hetgeen waar ik nu tegenaan loop, middels de klasse (aan te geven met een dropdownbow, 1e of 2e) moet de lijst in tweeen gesplitst worden, ideeen? :)

Ik heb de file nog een beetje verder aangepast.
Sommige foemules moet je nog aanpassen.

Het sorteren doet hij ook bij de 2e klasse.

Bijlagen

Hallo AE,

Bij de 2e werkt het nog net niet helemaal, als je de input veranderd komen er gaten bij de 2e klasse en komen de totalen niet mee. Helaas is dit allemaal inmiddels ver boven mijn put maar daardoor wordt je hulp wel extra gewaardeerd!:)

Laatst bewerkt:
Heb je al in deze file gekeken?

Sommige formules zal je nog moeten aanpassen.

Ja ik doelde op dit bestand. Stel je vult nr 14 wat verder in (geeft hem dus meer punten dan anderen) en wil hem vervolgens middels de dropdown in de 2e klasse-lijst hebben dan komen er gaten bij de 2e klasse en komen de totalen niet mee..

Ik heb Nr. 14 ook naar klasse 2 gezet en inderdaad de totalen komen niet mee.
Ik had ook geschreven dat je sommige formules nog moet aan passen cq maken.
Kijk hoe ik die heb gemaakt, kopieer die en pas de kolom letter aan.

Code:
=ALS('Beoordeling Jeugd'!P12="2e";'Beoordeling Jeugd'!P1;"")
Bij Totaal word dit dan.
Code:
=ALS(E7="";"";'Beoordeling Jeugd'!P60)
De E7 is de plaats in rang volgorde, er staat eigenlijk als E7 leeg is laat je F7 ook leeg.

Ik ga zo weg en kan pas morgen weer reageren.

Ik heb de file toch maar even voor je aan gepast en hoop dat het nu goed werkt.
Bij mij werkt het goed.

Ik had de verkeerde file geplaatst nu de goede file

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo ExcelAmateur (ea),

Wegens een prive situatie heb ik de afgelopen twee weken weinig aandacht aan dit project gegeven, maar ik ben er nu weer helemaal klaar voor!

Het bestand wat je in je laatste post hebt gezet is helemaal perfect, het fungeert super. :thumb: Alleen in de layout valt nog wat te winnen (ziet er netter uit en makkelijker uit te printen).

Ik heb geprobeerd die te veranderen, maar dan komen de formules niet mee, kan je me hiermee helpen? Ik heb het bestand toegevoegd met daarbij een extra tabblad (voorbeeld) zoals ik het voor ogen heb. :)

Groet,

Eric

Bekijk bijlage formulierA2(1)(EA3)(7).xls

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan