• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bereik matrix variëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
L.S.

Ik heb onderstaande formule:
Code:
=INDIRECT("BH"&VERGELIJKEN(GROOTSTE((BH3:BH5000)*(GEHEEL(P3:P5000)=GEHEEL(BM6));1);BH:BH;0))

Omdat dit merkbaar rekentijd vergt en het aantal records (rijen) flink kan variëren, heb ik ergens de naam gedefinieerd: 'Aantalrecords'. Hierin staat een getal die gezocht is met 'Aantal()', zoals verwacht en dat komt overeen met het aantal records. Ik wil dat nu in bovenstaande formule toepassen in plaats van de '5000'. Dat moet dan volgens mij als volgt:
Code:
=INDIRECT("BH"&VERGELIJKEN(GROOTSTE((BH3:"BH"&Aantalrecords)*(GEHEEL(P3:"P"&Aantalrecords)=GEHEEL(BM6));1);BH:BH;0))

Dat levert echter een foutmelding op. Iemand een idee wat hier fout kan zijn?

gegroet,
mrt

Probeer het zo eens.

Code:
=INDIRECT("BH"&VERGELIJKEN(GROOTSTE((INDIRECT("BH3:BH"&aantalrecords))*(GEHEEL(INDIRECT("P3:P"&aantalrecords))=GEHEEL(BM6));1);BH:BH;0))

Dag Harry,

Helaas werkt jouw suggestie niet; ik krijg de foutmelding '#N/B'. In de helpfile vind ik ook aanwijzingen dat 'Indirect' alleen met een enkele cel kan werken en niet met een bereik. Zou het daar aan kunnen liggen?

gegroet,
mrt

Nee hoor, "Indirect" kan ook in een bereik.

Ik heb het even nagebootst, voor zover ik het .....: zie bestandje.

Bijlagen

Fantastisch het werkt. Ik had de fout gemaakt dat ik om te proberen er slechts één had vervangen en vervolgens de ander, maar niet alle twee gelijktijdig. En dat gaat natuurlijk niet.

Hartelijk dank!

gegroet,
mrt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan