Bereik router

Status
Niet open voor verdere reacties.

StijnHuy

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2008
Berichten
23
Hey,

Ik heb nu een linksys wireless access point BEFW11S4.
Hij is aangesloten op een computer die op het gelijkvloers staat. Als ik met mijn laptop ook in die kamer zit heb ik een uitstekend ontvangt.

Het probleem is echter, wanneer ik een verdieping hoger ga zitten, heb ik geen ontvangst meer. Soms kan hij de linksys nog herkennen, maar valt het direct terug uit als ik een site open.

Weet iemand een betere router , die een groter bereik heeft?
Of zijn er andere mogelijkheden?

Bedankt
 
Je kunt proberen de router op een gunstiger plek neer te zetten of de antenne's te verdraaien. vaak wordt een router tussen allerlei rommer neergezet of in een meterkast. Niet erg gunstig voor het bereik! Plaats de router zo vrij en hoog mogelijk en plaats de antenne's eens wat meer horizontaal.
 
Ik heb de antennes meer horizontaal geplaatst , maar zonder succes!

De router staat nu gwn het bureau van de computer, ver weg van tv, meterkas enzovoort.

Toch bedankt voor de reactie!
 
Tja, je zou kunnen overwegen een externe antenne aan te sluiten. Ik heb zelf een paar jaar geleden een paar biquads gemaakt die het signaal 1 kant op bundelen. Ik kom makkelijk door 2 betonnen plafonds op zolder.
 
neem een asus
als ik de beveiliging er af haal, zit de halve buurt er op, buren van de overkant ook:confused:
 
waar zit het verschil zich dan in?
Linksys en asus lijken me 2 goede merken op gebied van routers.
 
weet ik ook niet,
je vroeg om een andere router, en ik geef mijn ervaring met deze router, maar inderdaad linksys moet ook goed wezen,
ergens zal er iets niet lekker zitten bij je
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan