bereik topcom skyracer wbr611

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoltan

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2003
Ik heb het hele forum al doorgelezen maar heb niet echt hetzelfde probleem gevonden. Mijn laptop ( met pcmcia-kaart) is via de Topcom router verbonden met telenet. Ik heb wel verbinding als ik op 5 m van mijn PC zit, maar de pc staat op de 1ste verdieping en het is wel de bedoeling van de laptop beneden te gebruiken. Heeft er iemand hetzelfde systeem en kan die mij vertellen hoe ver het bereik is? ( of hoe kan ik dat systeem verbeteren?)

Onderstaande vond ik hier

Het bereik blijkt adequaat, zolang er niet te veel muren tussen de router en pc staan. In onze opstelling treedt er aardig wat signaalverlies op bij het leggen van een verbinding van één verdieping naar een andere.

Ok , 'k heb het artikel gelezen, maar wij wonen in een houtskeletbouw, dus we hebben geen betonen muren en vloeren. De router staat in een open ruimte en er is geen muur naar beneden toe, enkel een deur ( beneden ), dus het zou toch wel moeten gaan.

Nog steeds enkel verbinding als ik vlak bij de router zit. Iemand hetzelfde probleem ( of een oplossing ?)

Wat je misschien nog even zou kunnen controleren is of de frequenties van de router en je netwerkkaart hetzelfde zijn.

Je zou zeggen dat ie het dan helemaal niet zou doen, echter heb ik net ondervonden dat ie dan op een vreemde manier op korte afstand wel connectie heeft, en langere afstanden niet, tevens valt dan af en toe de verbinding even weg, weet niet of je dat probleem ook hebt.

Goed idee, maar hoe controleer je die frequenties? Ik ben namelijk een absolute leek in netwerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan