Berekend veld op formulier gebruiken in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

sisva

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2014
Ik heb 3 tabellen : Docent, vak - docent, vak.
Nu heb ik een formulier gemaakt waarbij ik bovenaan de details van de tabel Docent kan zien, en in een subformulier zie ik de vakken die deze docent geeft. In het subformulier zie ik ook uit hoeveel lesuren dat vak bestaat (uit tabel vak) en aan hoeveel groepen die docent dat vak geeft (uit docent-vak tabel).
Op het hoofdformulier heb ik nu een vak gemaakt die berekent hoeveel uren die docent in totaal lesgeeft (met tussenstap via voettekst van subformulier).
Nu zou ik graag in een rapport een overzicht willen krijgen van de docenten en het totaal aantal uren dat ze lesgeven. Vandaar mijn idee om dit berekend veld op te slaan in de tabel Docent, maar hoe doe ik dat? Of maak ik een redeneringsfout?

Vandaar mijn idee om dit berekend veld op te slaan in de tabel Docent, maar hoe doe ik dat? Of maak ik een redeneringsfout?
Volgens mij wel. Er is geen enkele reden om de berekening op te slaan, en al helemaal niet in de tabel Docent. Als je een rapport maakt (overigens zijn je tabellen en relaties zo prima) kun je groeperen op Docent, en in de groepsvoettekst kun je van alles laten berekenen. Maak zo'n rapport maar eens met de wizard, dan zul je zien dat je allerlei groepeerniveau's kunt aangeven, met bijbehorende berekeningen. Sowieso werkt dat in een rapport veel beter als in een formulier, waar je allerlei noodgrepen moet toepassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan