• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekend veld toevoegen aan een draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Htt_wng

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2005
Goede middag,

Ik zit met een uitdaging. Ik wil graag verkoopcijfers van dit jaar vergelijken met die van vorig jaar. Nou heb ik per klant de totale verkoop aantal. Middels door een dropdown kan ik de regel uitklappen en zie ik de de verschillende artikelen die ik in beide jaren heb verkocht. Nou wil ik een extra kolom toevoegen met de vergelijking dit kan dus een negatief getal zijn of een positief getal. Het lijkt mij wel om een vergelijking te maken van het totaal. maar wanneer ik uitklop per artikel neem hij deze formule niet mee. Ik kan het berekend veld wel uitbreiden en naar beneden slepen. maar als ik het weer wil inklappen wil ik ook dat de berekend niet meer word getoond per artikel. Als voorbeeld geef heb ik een print screen bijgevoegd. De gegevens komt uit een ERP via een odbc koppling

Schermafbeelding 2017-06-07 om 14.30.25.png
Schermafbeelding 2017-06-07 om 14.30.36.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan