Berekende Cel omzetten in Waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Durk Helpme

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jul 2006
Hoe kan een berekende cel omzetten in een vaste waarde?
Als ik de cel kopieer en plak dan wordt op dit moment de formule geplakt in plaats van de waarde. Graag jullie hulp. :thumb:

re: berekende waarde in cel laten zien

Durk,

niet Plakken, maar Plakken speciaal ! :shocked:
Daar kun je kiezen wat je neer wilt zetten. Standaard staat Plakken speciaal op
Alles plakken, maar als je dat vakje uitzet, kun je kiezen uit tekenreeksen, Getallen, Formules etc.:D

Daarnaast zal
Code:
=waarde(C1)
de waarde van de cel C1 laten zien en niet de bijbehorende formule. Als je die code dus zet op de plek waar je naartoe wilt kopiëren heb je hetzelfde effect.:thumb:

PS: Kijk ook even onder Extra > Opties > OpenOffice.org Calc > Lay-out in het gebied Weergeven of je daar niet per ongeluk Formules weergeven AAN hebt staan. ;-)

Laatst bewerkt:
Re: Re: berekende waarde in cel laten zien

DiGro bedankt. Ik was inderdaad met [Plakken Speciaal] bezig geweest, blijkbaar wat te gehaast want het werkt wel.

De functie Waarde(Cel) werkt bij mij alleen op getallen. Bestaat de cel bv uit een formule met als resultaat letters en cijfers dan krijg ik fout:502. Enig idee? :thumb:

Laatst bewerkt:
re:berekende waarde in cel laten zien

Klopt. WAARDE werkt alleen op getallen.

Probeer TEKST.SAMENVOEGEN eens.

re:berekende waarde in cel laten zien

Wederom bedankt. :thumb: Hoe kan ik ervoor zorgen dat cellen met een datum, waarvan ik in een andere cel een tekenreeks wil maken niet als intern getal worden meegerekend in de formule? (Concreet hoe zet ik de datum dus om in tekstwaarde, terwijl de weergave gelijk blijft.)

Voorbeeld:

(werkend):
Cel A = dag(nu())
Cel B = maand(nu())
Cel C = jaar(nu())
Cel D = "fac" & A & B & C

(niet werkend:)
Cel E moet als inhoud tonen: facdagmaandjaar
Deze string moet gekopieerd kunnen worden.

:eek:

Dat zal moeilijk worden.

De enige manier is om van de verzameling een tekst te maken door er een apostrof voor te plaatsen. Dan wordt het een vaste tekst en die kun je dan met
tekst.samenvoegen verbinden aan "fac"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan