berekende kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

gotcha123

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
ik heb een database waarin verschillende scores worden gegeven aan bepaalde testen (score van 1 tot 5). Nu wou ik in mijn ingaveformulier (gekoppeld aan de tabel) een berekend veld bijvoegen met het gemiddelde van 6 scores.
Ik heb hiervoor een toevoegquery gemaakt (som van de 6 scores gedeeld door 6), maar op een of andere manier lukt het mij niet om deze automatisch in de bedoelde kolom (in de tabel) en op het formulier te krijgen.

De code ziet er als volgt uit:
Code:
INSERT INTO tblSpeler ( EindresultaatTennis )
SELECT (tblSpeler!TechniekFH+tblSpeler!TechniekBH+tblSpeler!TechniekO+tblSpeler!TactiekMMU+tblSpeler!Coordinatie_aanpassing+tblSpeler![TechniekV-Sm])/6 AS EindresultaatTennis
FROM tblSpeler;

wie kan mij zeggen waar ik de fout maak?

Alvast bedankt!

Met je query vul je een tabel. als je die tabel koppelt aan je form, dan zie je toch het gemiddelde?

Wat beter is en ook kan is je gemiddelde opnemen in de query waaraan je form gekoppeld is dus zoiets als
Code:
select veld1, veld2, veld1+veld2 as Som1 from tabel
Share and Enjoy!

Met je query vul je een tabel. als je die tabel koppelt aan je form, dan zie je toch het gemiddelde?

Wat beter is en ook kan is je gemiddelde opnemen in de query waaraan je form gekoppeld is dus zoiets als
Code:
select veld1, veld2, veld1+veld2 as Som1 from tabel
Share and Enjoy!

Da's hetgene wat ik dacht...en ik dacht dat ik dat nu al deed...alleen als ik de berekening maak, dan plaatst hij het resultaat niet bij de juiste speler...
in bijlage de tabel en het formulier...

Bijlagen

• GS.zip
    GS.zip
    37,7 KB · Weergaven: 14
Je moet geen insert query hiervoor gebruiken maar een update query.
Code:
UPDATE tblSpeler SET tblSpeler.EindresultaatTennis = ([tblSpeler]![TechniekFH]+[tblSpeler]![TechniekBH]+[tblSpeler]![TechniekO]+[tblSpeler]![TactiekMMU]+[tblSpeler]![Coordinatie_aanpassing]+[tblSpeler]![TechniekV-Sm])/6;
Nog even iets:
Je database is niet genormaliseerd. Kijk maar even in wikipedia bij databasenormalisatie
Het voordeel van een genormaliseerde database is dat je geen redundantie hebt en het is veel onderhoudsvriendelijker. Want als je nu nieuwe aandachtsunten krijgt, dan moet je de database aanpassen. In een genormaliseerde database hoeft dat niet.

Dit soort gegevens sla je ook niet op in een genormaliseerde database.

HTH:D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan