Berekende waarde verschijnt niet ion formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heijnsbergen

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2015
Berichten
6
Ik heb een formulier waarmee ik een overzicht van een aantal kengetallen in een database wil weergeven. Dat lukt met functies in velden, maar met het volgende berekende veld berekend dat niet. Althans niet nadat eerst het onderliggende formulier geopend is (geweest), de berekening luidt: =[Formulieren]![FrmNettoFormatie]![Netto formatie totaal] .
 
Tja, als je naar een formulier verwijst in een formule, moet dat natuurlijk wel open staan. Ik snap je werkwijze niet helemaal, want waarom zet je die laatste formule niet gewoon in de voettekst van je formulier? Als je een berekening maakt op het veld [Formatie] (gokje) dan zet je in de voettekst dus de formule =SOM([Formatie]). Klaar.
 
Ik heb een formulier [FrmNettoFormatie] waarin een berekend veld in de voettekst: =Round(Som([Fte netto]);1). Dit formulier is gebaseerd op de query [QryNettoFormatie] met daarin het veld [Fte netto].
In dat formulier werkt die formule prima. Dezelfde formule werkt niet op het formulier [Overzicht Personeel] , andere berekende velden op [Overzicht Personeel] zoals: =DCount("[Id_Personeelslid]";"[Personeel]";"[Id_Personeelslid]") werken echter wel.
Ik vermoed dat ik in =Round(Som([Fte netto]);1) een verwijzing naar de query [QryNettoFormatie] moet opnemen. Maar hoe?
 
Je formule werkt dus omdat je hem op dat formulier correct gebruikt. Omdat ik je db niet heb, kan ik er verder weinig van zeggen, maar hij zou uiteraard op [Overzicht Personeel] ook moeten werken als de Veldnaam hetzelfde is. Blijkbaar doe je toch wat anders.
 
Zelfs al ik tekstlabel en de inhoud met knippen en plakken in [Overzicht Personeel] overneem is het resultaat: #Fout. :mad:
 
Nogmaals: ik heb geen db, dus ik kan er zo helemaal niks van zeggen. Een formule zomaar overzetten naar een ander formulier kan alleen maar werken als de formule a) op dezelfde plek staat (kop- of voettekst dus) en b) hetzelfde veld op je formulier staat. Als het veld [Fte netto] niet in de recordbron van het formulier [Overzicht Personeel] zit, gaat het niet werken.
 
Dank je hebt impliciet het antwoord gegeven. Dat betekent dus dat een formulier dat overzicht moet bieden over allerlei verschillende kengetallen van verschillende bronnen alleen mogelijk is door die in subformulieren onder te brengen. Morgen verder, fijne jaarwisseling!
 
Ik wist niet dat ik dat antwoord gegeven had, maar als dat voor jou de oplossing is, dan graag gedaan :). En uiteraard een fijne jaarwisseling!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan