• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekenen doorlooptijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

hryttel

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
Beste helpers,

Ik heb een document gemaakt waarin ik de doorlooptijd van bepaalde acties wil meten.
Als de Cel in kolom "N" op gesloten is gezet heb ik een datum/tijd stempel nodig die niet veranderd tenzij de cel opnieuw gezet wordt.
Ik heb eerst geprobeerd in een formule in kolom "O" maar die veranderd altijd bij herberekenen.
Vervolgens heb ik een VBA die de datum/tijd stempel plaatst in kolom "P", maar die veranderd ieder keer er een verandering is in de cel in kolom "N".

Is het mogelijk de VBA aan te passen zo dat als de cel in kolom "N" op gesloten is gezet, de datum/tijd stempel geplaatst wordt en als de cel op open gezet wordt dat de datum/tijd stempel dan verdwijnt?

En hoe zorg ik dat in de kolommen "Q, R, S, T en U" blanco zijn als er geen datum is ingevuld is in kolom "A"

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Bekijk bijlage Test_Mark.zip

Mvg, Henning

Voor het eerste hoef je de code alleen maar aan te vullen met een IF-THEN-ELSE (hieronder in rood):
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)
     If Not Intersect(Target, Columns("N")) Is Nothing Then
         If Target.Rows.Count > 1 Then
             Dim Cell As Range
             For Each Cell In Target
               Cell.Offset(0, 1) = Now
             Next Cell
         Else
            [COLOR="#FF0000"]If Cells(Target.Row, "N") = "gesloten" Then[/COLOR]
                Cells(Target.Row, "P") = Now
           [COLOR="#FF0000"] Else
                Cells(Target.Row, "P") = ""
            End If[/COLOR]
         End If
    End If

End Sub

Je tweede vraag kan met de volgende formule. Deze is dan voor Q2:
Code:
=ALS($A2="";"";MAAND($A2))

Als je de voorkeur hebt voor het plaatsen van een horizontaal streepje dan ziet deze formule er als volgt uit:
Code:
=ALS($A2="";"-";MAAND($A2))

Peter,

Dank je wel! Ik ga het morgen testen.. Je hoor nog van mij.

Groeten,
Henning

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan