• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekenen goedkoopste firma

Status
Niet open voor verdere reacties.

xbxzotje

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2007
Hallo,

Na een hele tijd te zoeken hoe dit voor elkaar te krijgen zoek ik hier wat hulp.
Ik zou moeten met 1 formule de prijzen berekenen.Er mogen geen tabellen toegevoegd worden.

- we zoeken de goedkoopste oplossing om een wagen te huren bij 5 verschillende firmas. De rit zal 800 km bedragen.

Bij iedere firma moet je een basisprijs betalen per dag. Je betaalt ook bij alle firmas een bepaald bedrag per km. Bij sommige firmas krijg je een aantal km graits. Bij enkel firmas betaald de firma de benzine zelf ('Firma'), in andere gevallen dienen we die zelf te betalen ('Huurder').

- Bereken voor alle firmas het bedrag voor de rit

- Laat in de kolom goedkoopste, automatisch een x verschijnen naast de goedkoopste firma. (dit heb ik al voor elkaar gekregen)

Bijlagen

xbxzotje,

Ik neem aan dat het om kolom F gaat, dan probeer deze eens:

Code:
=ALS(E6="Firma";SOM($B$1-C6)*D6+B6;ALS(E6="Huurder";SOM($B$1-C6)*D6+B6+8*7,5*1,025;""))

Zotteke

in F6 zet je

=B6+($B$1-C6)*D6+ALS(E6="Huurder";($B$1/100)*$B$2*$B$3)

Dan doorvoeren naar beneden.

Wigi

Allereerst bedankt voor de snelle reactie :thumb:

Inderdaad het gaat om kolom F.
Dit werkt nu perfect op beide manieren.
Het is echt frustrerend als je bezig bent met afstandsleren en als je een vraag steld of ergens niet uit raakt dat ze na een week nog niet antwoorden.

Gelukkig kan ik hier nog terecht met vragen en problemen.

Bedankt Ad en Wigi

Ander zotteke:D

Als je morgen eens tijd hebt, moet je me toch eens vertellen hoe je dat zo vlug voor elkaar krijgt:mad: :D
Ga nu maar gaan slapen:thumb: de ruste.

Ander zotteke:D

Als je morgen eens tijd hebt, moet je me toch eens vertellen hoe je dat zo vlug voor elkaar krijgt:mad: :D
Ga nu maar gaan slapen:thumb: de ruste.

Ad

Ik was al begonnen vóór jij antwoordde... Ik kan niet op 3 minuten (0:10-0:13) zoiets oplossen hoor aangezien er toch goed moest worden opgelet of alles wel juist gedaan werd.

Groeten

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan