• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

berekenen huur

Status
Niet open voor verdere reacties.

DcMatic

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2013
Hallo,

voor een opdracht moet ik huurinkomsten berekenen.

De huurinkomsten zijn afhankelijk van het eigendom(huis, appartement,...) en het type (A,B,...).

Dit alles moet gebeuren met 1 formule.

Ik slaag er maar niet in om verschillende voorwaarden aan elkaar te koppelen.

Iemand enig idee hoe ik eraan moet beginnen?

In bijlage vind je de opdracht.

Bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
@DcMatic: Welkom nog op Helpmij.nl:thumb:

Ik heb je bijlage verwijderd. Hierin stonden ook persoonlijke gegevens van derden. Dit is niet toegestaan i.v.m. privacy. Gaarne een bijlage plaatsen zonder deze gegevens.

Succes met je vraag.

Zo'n probleempje is op dit forum al zeer vaak aan de orde geweest.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wederom heb ik de nieuw geplaatste bijlage in de startpost alsmede de bijlage in de reactie van zapatr verwijderd i.v.m. de nog steeds aanwezige privacy gegevens.

Sorry frankwannet,
omdat de bijage in het bericht van de vragensteller (terug?) stond, ging ik er vanuit dat die ok was. Ik heb alleen het Excelprobleem bekeken en was niet gefocust op de namen en adressen. Die zijn nu door fictieve vervangen.

sorry frankwannet, ik dacht dat alle geg verwijdert waren! Ik hou er de vlgde keer zeker rekening mee!!!

bedankt zapatr voor je hulp!! Super!!

prettig weekend

zapatr,

kan je mij s kort uitleggen hoe je daartoe komt?

kwestie dat ik het de vlgde keer zelf kan oplossen:)

hartelijk bedankt

Ik heb deze namen gebruikt (kijk in het menu: tab 'Formules' - 'Gedefinieere namen'):
Blad2!A1: D8=Huren (de spatie hoort er niet te staan, maar bij aaneen schrijven staat er op dit forum een smiley).
Blad2!A1: D1=Gebouw (idem).
Blad2!A1:A8=Type
Het gebruik van die namen kun je ook achterwege laten, maar dan moet je in de formule de vermelde bereiken gebruiken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan