• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekenen in excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

40jaaronbetwist

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 dec 2009
Een goede morgen iedereen,

Ik heb een vraag m.b.t. het herberekenen van een excel bestand (en dat met name hoe ik dit kan uitzetten).

Korte uitleg van het probleem:

Wij maken gebruik van dynamics ax, vanuit dat programma openen wij een excelsjabloon (een xltm bestand) dit bestand wordt gevuld met enkele gegevens vanuit dynamics en vervolgens opgeslagen als OFFERTENUMMER.XLSM

Nu is het zo dat de performance van deze sheet gigantisch traag is door het vele herberekenen wat hij doet. Hij herberekent bij het openen van het bestand, vervolgens gaat hij weer berekenen als het xltm bestand wordt opgeslagen als xlsm.

Ik hoop dat iemand van jullie hiervoor een oplossing heeft want dit is nogal redelijk irritant (vooral voor onze gebruikers).
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,

Christian

Bij de opties onder het tabblad berekenen staat een optie om alle berekeningen op 'Handmatig' te zetten.
Dit zou je moeten helpen.

Groeten,
Dennis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan