• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekenen van onregelmatigheidstoeslag

Status
Niet open voor verdere reacties.

mpmulder

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2004
Ik ben ic-verpleegkundige en wil graag zelf mijn gewerkte uren bij kunnen houden zodat ik aan het eind van het jaar niet te weinig of teveel werk. Ik heb hiervoor een excel bestand gemaakt met succes. de uren rekent hij prachtig uit. Nu wil ik de onregelmatigheidstoeslag er ook bij toevoegen, maar het lukt mij niet om de formules hiervoor te maken. Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?
Het is de bedoeling dat ik per maand kan zien hoeveel uur ik 47% extra krijg en hoeveel uur 72%. De tabel hiervoor staat al in de sheet.

Gr. Mark Mulder

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dan zul je het document moeten zippen, en dan als bijlage posten.
Nu zien we niets.

Mark,

Als je je sheet hier niet plaatst, kunnen we er niets mee.
via Overige Opties . Beheer Bijlagen. Kun je je bestand of een deel ervan oploaden.

Ad.

Ik heb inmiddels het bestand toegevoegd. Sorry, vergeten..........

Laatst bewerkt:
Is er al iemand die mij op weg kan helpen? Ik kom er nog steeds niet uit.

Iets meer uitleg.

Er is sprake van ORT om bv een A dag (vroege dienst) als het een Zaterdag is.
Maar hoe staat die 47% in verhouding tot de 4,50 in cel Z66?
47% van 8 uur (normale dienst) is 3,76 uur en niet 4,5...

Laatst bewerkt:
zaterdagochtend krijg je tussen 8:00 en 12:00 geen onregelmatigheidstoeslag. Maar ik werk van 7:30 tot 16:00. Dit betekent dat ik 4,5 ORT krijg.
Wat ik graag wil weten is hoeveel uur ik 47% extra krijg en hoeveel uur 72%.
Op deze manier kan ik controleren of de salarisadministratie mijn gewerkte dagen goed heeft doorgekregen. Hierin worden namelijk nogal eens fouten gemaakt en loop ik dus ORT mis.

Nou ik heb een opzetje gemaakt met januari uitgewerkt.
Met wat slim knip en plak werk kan je de overige maanden ook vullen.
De extra ORT regels kan je daarna verbergen als je wilt.
Ik heb voor de 72% geen onderscheid gemaakt naar dienst als dat ook nog moet kan je dat denk ik zelf wel als je naar de formules in AN7 t/m AP7 kijkt.

{Edit: bijlage verwijderd, zie volgende bericht}

Laatst bewerkt:
Nou ja, ik was toch al bezig, hier met alle formules er in voor alle maanden.
Bij de totalen ging ook nog wat fout, maar dat is hier ook opgelost.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Geweldig. Hartelijk dank. Ook namens mij collega's

Gr. Mark

Laatst bewerkt:
Voor de collega's....

Let dan alleen wel op met die uren hé.
De uren uit de ORT tabel worden niet gebruikt in de ORT regels.
De uren staan 'hardcoded' in de formules en gelden ook voor het hele jaar en gelden dus alleen voor iemand die van 7:30 tot 16:00 uur werkt (op een zaterdag).

Laatst bewerkt:
Nog even een derde versie gemaakt waarbij de uren wel uit de ORT tabel worden gehaald.
In de hele bereking wordt er wel vanuit gegaan dat alleen op een zondag de 72% geldt en op alle andere dagen (dus ook feest dagen e.d.) de 47%.

Als je dat zou willen aanpassen moet je boven elke maand een tabel voor de dagen maken, feestdagen zou je dan met bv een F kunnen aangeven ipv de dagnaam.
Met een kleine aanpassing van de 'zondag' formule kunnen dan ook de feestdagen mee.

Een ander punje is dat de formules niet beschemt zijn, je kunt in elke cel zelf iets neer zetten en dat weer weg halen, de formule die er instond krijg je daarmee echter niet terug.
Met de kans op fouten dus...

Eigenlijk zou je naast de automatische vulling ook een handmatige (extra cel per dag) moeten hebben, en alle cellen waar formules in staan moeten beveiligen tegen overschrijven.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan