berekenign twee prijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

achipong

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2005
Berichten
34
ik heb twee velden: prijs1 en pijs2
nu moet er een berekening plaats vinden met een van de prijzen (hangt af welke een waarde krijgt).

Dus als een van de prijzen een waarde heeft van NULL moet er een berekening worden gedaan met de andere prijs.
voor elke prijs geldt een andere berekening. een met kosten en de andere zonder kosten

Hoe krijg ik dit voor elkaar?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Vul onderstaande query maar eens in.

=(NZ([Veld1])+[Kosten])*(NZ([Veld1])>0))+NZ([veld2])


Succes,

Gerard
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het geprobeerd en het lukt, maar ik krijg nu in plaats van €2.79, €2.799,00.

het veranderen van de notatie helpt niet.

Hoe kan ik de juiste weergave krijgen
 
ik heb de volgende code gebruikt voor de berekeningen;

=(NZ((([Prijs FOB])+([20ft Containers]/[Aantal20ft])+([BAF20ft]/[Aantal20ft]))*[txt_Dollarkoers]*([Invoerrechten]/100+1))*(NZ([Prijs FOB])>0))+NZ(([Prijs CIF])*([txt_Dollarkoers]*([Invoerrechten]/100+1)))


Maar nu krijg ik een "min" teken achter de prijzen. dus prijzen zijn negatief. hoe verhelp ik dit?
 
achipong zei:
ik heb de volgende code gebruikt voor de berekeningen;

=(NZ((([Prijs FOB])+([20ft Containers]/[Aantal20ft])+([BAF20ft]/[Aantal20ft]))*[txt_Dollarkoers]*([Invoerrechten]/100+1))*(NZ([Prijs FOB])>0))+NZ(([Prijs CIF])*([txt_Dollarkoers]*([Invoerrechten]/100+1)))


Maar nu krijg ik een "min" teken achter de prijzen. dus prijzen zijn negatief. hoe verhelp ik dit?
In acess is WAAR een -1. In jouw expressie komt deze voor en dus wordt alles negatief.

In Acces dien je de functie ABS voor te gebruiken. Zet deze functie ervoor en je formule tussen haakjes.

Succes,
Gerard
;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan