berekening afhankelijk van keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

fly747

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2006
Berichten
9
Hallo,

Ik ben bezig met een database te maken voor onze zweefvliegclub. Ik heb al uren gezocht maar kom er niet uit.

Probleem:

Bij het invullen van een formulier moet er gekozen worden om welk type vlucht het gaat, bv lesvlucht. aan de hand van die keuze moet een bepaald tarief gebruikt worden om de rekening te maken. Dus als ik bv lesvlucht kies moet de formule het tarief gebruiken voor lesvluchten dat ik in een tabel tarieven bepaal.
Volgens mij is het iets met als, dan toestanden, maar ik heb te weinig kaas gegeten van acces om dat te kunnen.


Alvast bedankt.
 
Zoiets bvb.

Private Sub Keuzelijst_met_invoervak3_AfterUpdate()

If Me![Keuzelijst met invoervak3] = "Lesvlucht" Then
Tekst1 = DLookup("[Lesvlucht]", "Tabel1") * 100
End If


End Sub

Tekst1 is een niet afhankelijk tekstvak in je formulier. Tabel1 is je tabel met tarieven
 
Ok daar zal het wel mee lukken, maar hoe moet je de procedure opstellen om meer variabelen in te voeren.

If ...then OR if.....then Or if....then ????
 
Hallo,

je kan condities meesturen in DLookup.
Kijk eens in Access Help, daar staat DLookup duidelijk beschreven.

Tardis
 
Ok ik heb het met Rudi zijn oplossing aan de praat gekregen aangevuld met elseif voor de andere variabelen.

Maar nu gaan we naar level 2 . Ik heb nog een andere keuzelijst gebaseert op 2 velden. Nu wil ik voor deze keuzelijst hetzelfde doen ,alleen zou mijn if statement slechts rekening mogen houden met de waarde uit het tweede veld van mijn keuzelijst. Wat nu gedaan???

Groetjes
 
Heb het na lang zoeken gevonden. Gewoon .column(1) toevoegen en klaar.

Bedankt voor de hulp en tot de volgende vraag.
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan