Berekening bewerktstelligen aftrek/Totaal

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ginh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ginh

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Ik heb dus even een simpele opzetje gemaakt,

En zou graag willen leren hoe ik precies de formule toepas om aan de hand van uitgaves en overboekingen naar andere rekening het totale kan bereken wat ik overhoud zeg maar,

Ik heb wat geprobeerd, alleen telt het op.
De methode die ik gebruikte was:

maakte B16 een actieve cel, klikte op som, en rekte de blauwe highlight box van cel B3 naar B14 in kolom B alleen. Hiermee telt ie dus alleen op blijkt wel, maar ik snap alleen niet hoe ik de vaste lasten als rood met een - kan laten zien en dat het totaal berekent word met aftrek, ik weet niet of ik duidelijk ben haha.. maar als iemand mij niet snapt probeer ik het nog eens, alvast bedankt iedereen.

Bijlagen

Hoi,

Als je het letterlijk wilt doen zoals je zegt:

1. Je plaatst bij elk bedrag dat van het inkomen af gaat een minteken voor het getal dat je invoert. Dus bijvoorbeeld bij 'Naar spaarrekening': -600
2. Daarna kan je autosom gebruiken, ofwel in B16 de formule =som(B3:B14); de negatieve getallen worden dan van de positieve afgetrokken. Zou je er bijvoorbeeld tussen zetten: Prijs loterij 15000, of: Teruggave energie 320, dan wordt dat weer bij het eindresultaat opgeteld.
Bovendien krijg je in je overzicht precies te zien welke bedragen 'er af' gaan en welke 'er bij' (zie bijlage)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
B16 = B3-som(B6:B14)

Dankjewel Krolik

Hoi,

Als je het letterlijk wilt doen zoals je zegt:

1. Je plaatst bij elk bedrag dat van het inkomen af gaat een minteken voor het getal dat je invoert. Dus bijvoorbeeld bij 'Naar spaarrekening': -600
2. Daarna kan je autosom gebruiken, ofwel in B16 de formule =som(B3:B14); de negatieve getallen worden dan van de positieve afgetrokken. Zou je er bijvoorbeeld tussen zetten: Prijs loterij 15000, of: Teruggave energie 320, dan wordt dat weer bij het eindresultaat opgeteld.
Bovendien krijg je in je overzicht precies te zien welke bedragen 'er af' gaan en welke 'er bij' (zie bijlage)

Toppie vanveelen, ik begrijp nou hoe het werkt heheh.
simpelweg een - ervoor typen om bedragen van het inkomen af te laten trekken.
Ik ga nog even verder puzzelen met indeling enzo, vast en zeker ben ik er weer met vragen, tof mensen, bedankt.

Gr,

Ginh.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan