• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekening binnen één veld in de draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tompie 007

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Goeie morgen,

wat ik dikwijls voorheb en waar een collega me ook een vraag over stelde is hoe je in een draaitabel een berekening uitvoert op data binnen een gegevensveld

vb. je hebt een datakolom waar het jaartal instaat, in de draaitabel zelf bekom je dan een totaal per jaar + de som van beide. Nu zou ik eigenlijk het verschil tussen beide moeten kennen. Via de functie invoegen berekend veld kan ik alleen maar berekeningen maken tussen verschillende velden. Ik kon buiten de draaitabel een veld maken maar dat is verre van optimaal.

Zie mijn vb in bijlage

Anybody? Alvast bedankt
Claudine

Bijlagen

nogmaals je gegevens toevoegen en daar bij opties -> verschil met -> jaar -> 2008

in bijlage een voorbeeldje. Ik weet niet of dit optimaal is voor jou

Bijlagen

nogmaals je gegevens toevoegen en daar bij opties -> verschil met -> jaar -> 2008

in bijlage een voorbeeldje. Ik weet niet of dit optimaal is voor jou

Het is al iets maar niet echt optimaal, deze data zou moeten kunnen in een aparte kolom gebracht worden

het probleem is dat de draaitabel zowel de verschillen geeft met 2008 als met 2009.

In bijlage heb ik dit opgelost door de lege kolommen te verbergen.
Ook niet optimaal maar het is wel zoals je het wilt.

Misschien iemand anders die hier beter in is...?

Bijlagen

Claudine,

Maak gebruik van een berekend item ipv berekend veld.

RedEvil
Dat is het! :love:

Dat is me nu ook gelukt via de toolbar : pivot table / formulas / calculated item
Kan je mij nog zeggen hoe je bepaalt dat er geen som moet gemaakt worden van de beide : 2008+2009?

Bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan