• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

berekening die voldoet aan voorwaarden die in 2 rijen staan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Wigi,
Helemaal helder, maar het is dan NU wel 5:32 uur, maar slaap ik dan zo erg? Ik vind de uitleg, en dat meen ik ECHT, SUPER, maar wat doen die 2 -- die achter "=SOMPRODUCT(--(" staan???
Die staan daar toch niet voor de show??

Goeten van Notaris

Notaris...

Als je WAAR en ONWAAR hebt kan je daar niet goed mee verder rekenen. Daarom zeg je met -- aan Excel om:

een WAAR om te zetten naar een 1
een ONWAAR om te zetten naar een 0

Dan zijn we van WAAR en ONWAAR vanaf en werken we (Excel dus) verder met 1-tjes en nulletjes.

Wigi

Beste Wigi, helemaal mee eens en begrepen.
Maar wat voor functie heeft het in die formule?????????????????????????
Jij hebt de formule ontzettend goed en haarfijn uitgelegd, BEHALVE WAT DIE 2 -- DAAR DOEN.
En geloof het of niet, terwijl ik de voorgaande REGEL zit te typen valt de klik (want kwartjes zijn er niet meer). Dus je had eigenlijk een formule die Excel niet kan berekenen, maar doordat jij nu met die streepjes van waar en onwaar 1 tjes en 0 tjes maakt, snapt Excel wat jij wil. Hè, hè, het valt niet mee om een kluns iets te laten snappen en ja, oke ik had nu voor zogenaamd gezichtsverlies niet terug kunnen schrijven, maar kwie weet helpt het een ander ook nog.

Reuze bedankt voor je engelengeduld, WIGI.:thumb:

Beste Wigi, helemaal mee eens en begrepen.
Maar wat voor functie heeft het in die formule?????????????????????????
Jij hebt de formule ontzettend goed en haarfijn uitgelegd, BEHALVE WAT DIE 2 -- DAAR DOEN.
En geloof het of niet, terwijl ik de voorgaande REGEL zit te typen valt de klik (want kwartjes zijn er niet meer). Dus je had eigenlijk een formule die Excel niet kan berekenen, maar doordat jij nu met die streepjes van waar en onwaar 1 tjes en 0 tjes maakt, snapt Excel wat jij wil. Hè, hè, het valt niet mee om een kluns iets te laten snappen en ja, oke ik had nu voor zogenaamd gezichtsverlies niet terug kunnen schrijven, maar kwie weet helpt het een ander ook nog.

Reuze bedankt voor je engelengeduld, WIGI.:thumb:

Graag gedaan.

Je hebt het door...

Als het moet typ ik hier een uitleg 20 keer, als iemand anders het maar snapt, dat is het doel. Ook al lukt dat niet altijd even vlotjes :D

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan