• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

berekening gelijk eindigende teams aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

matjan75

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2009
Hallo allemaal,

Met veel belangstelling heb ik de post gelezen "voetbalpool aanpassen". Hierin werd een mooi voorbeeld gegeven van een manier om in Excel groepstanden te berekenen, ook als teams gelijk eindigen. Dit voorbeeld betrof de kwalificatierondes.

Ik ben nu bezig dat bestand geschikt te maken voor het hoofdtoernooi van deze zomer. Ik ben een eind op weg maar ik stuit nu op een foutmelding die ik er maar niet uit krijg.

In het bijgevoegde bestand komt er bij de berekening gelijk eindigende teams de foutmelding #NB te staan. Ik vernoed dat dit te maken heeft met het feit dat er bij de kwalificaties ook returns werden gespeeld en in de groepsfases van het hoofdtoernooi is dit niet het geval.

Het lukt me niet om de formules geschikt te maken voor het hoofdtoernooi. Mijn kennis van matrix-formules schiet te kort. Wie kan mij op weg helpen? Alvast dank!

groeten,

Maarten

Bijlagen

Maarten,

Om te beginnen draai de formules van kolom X en Y eens om.
Als je goed kijkt zie je dat de telling verkeerd gaat.

MatJan,

Als de vraag is opgelost, wil je hem dan nog op opgelost zetten.

Rechts onderaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan