Je ziet al dat je maanden en dagen wat verwarring oproepen.
Ik heb 2 formules gemaakt op basis van wat ik denk dat jij bedoeld.
wat ik zie is dat een maand bewaren 2,27 kost en een deel van de maand 15 euro per maand.
Als je uitgaat van standaard maanden van 30 dagen is het dagtarief eigenlijk 50 cent.
Ik zou overwegen dat ook als tarief te communiceren.
Als je een dagtarief hebt kun je bij einde van de overeenkomst gewoon de functie DAG() gebruiken om op basis van de datum 8 juli 2024 te bepalen dat er nog 8 dagen betaald moeten worden a 50 cent.
Als je kiest voor een maandtarief dan moet je in kolom subtotaal een andere formule gebruiken
Je ziet dat ik door 30 deel als een standaard maand. Mijn ervaring is dat dit een stuk eenvoudiger is dan de ene maand delen door 30, dan weer door 31 en soms door 28.
Klanten begrijpen prima dat je 50 cent per dag rekent en veel minder waarom je de ene maand 50, dan weer 49 en soms 52 cent rekent.
Die 15 euro tov 2,27 is ook geen normale verhouding dit is duidelijk een tarief om te zorgen dat mensen hun spullen optijd ophalen en niet nog een weekje langer laten liggen. Hoge kosten rekenen is nog altijd de beste motivator om mensen hun afspraken na te laten komen
zie ook bijlage voor verdere onderbouwing.
Het is deels ook mijn interpretatie van wat je wil. Als het anders is horen we het wel..