• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekening overslaan bij minder dan 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvonne0

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2010
Update: ik heb in de volgende berichten een voorbeeldbestand toegevoegd.

Hi allemaal,

Als ik een formule wil:

Kolom A (OMZET)gedeeld door kolom B (GEWERKTE UREN)dan kom ik op een uurtarief.
Als er minder dan een uur is gewerkt, klopt het niet ... en ik wil ik dat de cel berekening leeg blijft.

Dus ik heb nu: A1/B1.
Wat moet het dan worden als er bijv. 0,25 uur is ingevuld en ik dan maar in dat geval wil dat de cel leeg blijft?

Groetjes,
Yvonne

Laatst bewerkt:
Zonder Excel voorbeeldje wordt het weer eens gokken:
Code:
=ALS(A1<1;"";A1/B1)

Ook gegokt, maar net iets anders

Code:
=ALS(B1<1;"";A1/B1)

Dank jullie wel!

Ik bedenk mij wel ineens dat ik een data bestand heb waar alle omzet en uren steeds in worden aangevuld.
Daaruit maak ik in een draaitabel de gegevens per maand.

Als ik in het databestand aan ga passen dat er bij minder dan een uur een lege cel moet komen ... hoe gaat het dan als er later nog drie keer 0,25 uur wordt ingeboekt in een maand?

Dan herkent Excel die cellen niet meer om op te tellen in de draaitabel (terwijl ik dan wel op 1 uur zou zitten). En die dus wel gebruikt kan worden om een uurtarief te berekenen.

Iemand een suggestie hoe ik hier mee om zou moeten gaan?

Het gaat er om dat het eindelijk in het maandoverzicht in de draaitabel goed komt te staan.

Of kan ik in de draaitabel een berekend veld maken met die formule?

In het berekend veld

Code:
=ALS('Uren Studio + AM' <1;0;Brutowinst/'Uren Studio + AM')

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan