• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost berekening

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

lsc.b

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2000
ik ben opzoek naar een berekening ( geen vba/macro ) deze moet de sommen optellen aan de hand van naam of id nr en beide mag ook

Bijlagen

Code:
=SOM.ALS(D7:D37;D2;L7:L37)

Maak er een dynamische tabel van, dan hoef je het bereik niet steeds aan te passen.

oke dat is opgelost
zou het id ook aan de klant gekoppeld kunnen worden

Validatielijst maken in C2, de validatielijst in D2 verwijderen en de functie vert.zoeken erin plaatsen.

oke thanks de formule functie vert.zoeken is me niet helemaal duidelijk

Laatst bewerkt:
oke diverse malen geprobeerd maar kan er niks van maken zie mijn bestandje
om de functie vert.zoeken erin plaatsen in d2.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bekijk het eens.

Bijlagen

allebei goed dit is wat ik zocht maar
klanten bestand wil ik dan toch wel op een ander pagina dan wat het nu is voor mij weer een uitdaging

is dit alles ik dacht dat de formule ook veranderde thans alle ik hoop dat ik er uit kom verder

Nog een klein vraagje hoe te maken via id of naam klant aan te geven dat er betaald is

Of aan het bestandje toe te voegen

Laatst bewerkt:
na een avondje rommelen ben ik nog niet verder dan dit wat betreft de berekening
in kolom k moet dus bij het juiste id een ja of nee komen te staan
en het was nog mooier geweest als ik van af blad1 snel in kan vullen dat in blad 2 bij het id een ja of nee zou komen te staan indien dit mogelijk is

Bijlagen

Met het ID gaat het niet, als er twee maal iets ingevuld is moet het met een datum.
Weet niet of je het wat vindt zo.

Bijlagen

Misschien moet Isc.b eerst eens uitleggen wat hiervan de bedoeling is.
Heeft iets weg van projectadministratie, maar wat als van een klant verschillende
projecten worden bijgehouden ?

het is een stap vooruit maar regel 2 onder id en betaald werkt dus niet meer en dat is jammer

Misschien moet Isc.b eerst eens uitleggen wat hiervan de bedoeling is.
Heeft iets weg van projectadministratie, maar wat als van een klant verschillende
projecten worden bijgehouden ?
zo zou je het kunnen noemen ja
ik wil dus mijn uren bijhouden van verschillende werken en dus ook in korte lijnen zien af er betaald is dit alles wil ik dus bij kunnen houden op mijn telefoon vandaar ik dus op deze manier wil doen en geen macro`s /vba want dat gaat niet

maar als men een ander opzet heeft met de zelfde gedachten die hier in mijn bestandjes staan is dat natuurlijk welkom

Laatst bewerkt:
beste jverkerk
hoe moet ik de 3 items die je bij hebt geplaats gebruiken is dit controle of moet alles op blad 2 ingevult worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan