• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

berekeningen op een userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Vrienden,

Ik heb in het verleden eens een soortgelijke vraag geplaatst. Ik heb toen fantastische hulp gekregen. Helaas werkt die oplossing niet voor dit geval. Of ik doe iets fout (zeer waarschijnlijk) of ik zie iets over het hoofd. De situatie

Drie txtboxes
1. txtgetal1
2. txtgetal 2
3. txtuitkomst

De formule die ik gebruik
Code:
Private Sub txtuitkomst_change()
txtuitkomst.Text=Val(txtgetal1)+val(txtgetal2)

De txtuitkomst blijft leeg... Why?

Dan nog een aanvullende vraag.
Rekenen middels userform handig? of kun je beter een sheet laten rekenen en de uitkomsten in je userform weer laten geven. Want op zich krijg ik dat wel voor elkaar, maar ik krijg geen "realtime"koppeling...dit krijg ik alleen voor elkaar door het VBAscript te laten lopen.

Nou dit was wel weer genoeg :)

Groet,
Allard

txtUitkomst zal leeg blijven zolang je niets wijzigt aan het tekstbox.

Je gebruikt immers het 'Change' event. Wanneer je iets in het 'uitkomst' vak probeert te typen, zal hij pas de berekening maken.

Logischer zou zijn om een knop (hier cmdResultaat) te maken en in het 'Click' event van die knop de code te plaatsen.

Code:
Private Sub cmdResultaat_Click()
txtUitkomst.Value = Val(txtGetal1) + Val(txtGetal2)
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan