• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

berekeningen voetbal klasement

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipper52

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2006
Hallo, iedereen

Een tijdje geleden heeft microsoft een sjabloon gemaakt voor de wereldbeker voetbal.
De wijze waarop zij het klassement berekenen vondt ik interesant, maar dit was telkens voor groepen van 4 teams.
Nu is mijn vraag, kan men deze berekeningen ook gebruiken om een klassement van 16 teams te berekenen.
Ik heb me al zot gezocht, maar telkens was het voor niets.
Hopelijk kan iemand me zeggen hoe het wel moet.

In het bestand vindt je het voorbeeld, het gaat om de gekleurde kolomen

Bijlagen

berekening enz

Hallo Flipper,

Dat wordt een zeer uitgebreid overzicht. Je moet immers alle teams met elkaar vergelijken. Indien teams gelijke eindigen, dan gaat het fout.
Wat is er mis met de functie Rang. Met deze functie constateer je zelfs indien twee teams gelijk eindigen. En ga je een vervolgtraject in.

Maar misschien zie ik de voordelen van de berekning niet. Een kleine uitleg?

Groet

Dirk

Hallo, Dirk

Ik kan fout zijn, maar ik heb steeds het gedacht dat de berekeningen niet volledig kloppen met de functie rang.
Ik heb zelf nog andere manieren van berekenen, maar ik had gehoopt dat dit ook zou lukken.
Als de ploegen gelijk staan, heeft het sjabloon daar ook een berekening voor, als je wilt plaats ik het originele sjabloon.

Berekening enz.

Hallo Flipper,

De functie Rang geeft een gelijk plaatsingscijfer indien twee teams gelijk zijn geeindigd. B.v de rang 1. Twee teams hebben dan de rang 1. Het cijfer 2 wordt dan niet gebruikt. Het volgende team heeft dan rangcijfer 3
Het gaat er vervolgens om de teams met het rangcijfer 1 met elkaar te vergelijken om het "echte" rangcijfer 1 en rangcijfer 2 te bepalen.

Ik ben benieuwd naar het bestand.

Groet

Dirk

Hallo Flipper52

Heb je vorig jaar ook niet meegedaan met EK2008 op dit forum
Daar is toch uitgebreid hierop ingegaan

Zoals eerder gevraagt door Dirk, zie hier het voorlopige bestand.

Groeten, Rudy

Ps : ja,ik heb ook deelgenomen aan het EK 2008,maar ik wil steeds iets anders uittesten.

Bijlagen

Hallo, Popipipo

In elk geval bedankt voor het bestand, maar ik heb twee probleempjes opgemerkt.
Als de kompetitie van start gaat en alles op nul staat, verschijnt er overal NB.
Hetzelfde gebeurt bij een gelijke stand.
Nogmaalsbedankt voor het bestand, maar dit is niet wat ik bedoelde.
Ondertussen ben ik nog steeds de berekeningen van Microsoft aan het proberen uit te breiden van 4 ploegen naar 16 (wat dus de bedoeling is), maar nog steeds zonder resultaat.

Groetjes, Rudy

Hetzelfde gebeurt bij een gelijke stand.
Daarvoor had ik juist kolom S daar kun je dan zelf aangeven welk team boven welk team staat dmv van niet (moeilijk) te definieren redenen.
Als de kompetitie van start gaat en alles op nul staat, verschijnt er overal NB.
Voor elke formule gezet:IF(G3=0;"";
Als er dan nog niets gespeeld is krijg je een lege cel.

Bijlagen

Hallo; popipipo

Mijn excuses, omdat ik het niet meteen gezien had.
Maar dit is mede dat ik gefocust ben op de manier dat microsoft het doet in de poules.
Ik zou dit graag willen bereiken met 16 ploegen i.p.v. 4 ploegen.
Maar tot op heden zonder resultaat, ik moet iets over het hoofd zien en weet niet wat.
Alvast bedankt voor je reactie.
Ik denk dat ik dit hoofdstuk mag afsluiten, zal ondertussen het proberen uit te zoeken wat ik fout doe.
Wie weet, tot weldra.

Groetjes, Rudy

Hallo,Dirk

Er begingt al vooruitgang te komen met de berekeningen die ik eerst bedoelde (van 4 ploegen naar 16).
Van zodra ik het bereikt heb zal ik hier een voorbeeld plaatsen.

Groeten, Rudy

Hallo, Dirk en popipipo

Zoals eerder gezegt had ik graag de berekeningen gebruikt van microsoft (2006 World Cup tracker) om de rang te berekenen voor een klassement van 16 ploegen.
Wel ik denk dat het mij geluk is.
In bijlage vindt je de berekening voor 8 en 16 ploegen.
Als het definitieve bestand klaar is, zal ik het plaatsen onder de naam "2009-2010".

Groeten, Rudy

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo, Jongens

Ik hoop dat alles juist zal verlopen, zie hier mijn definitief bestand.
Moesten jullie fouten ontdekken, laat dan maar iets horen.

Groeten, Rudy

Bijlagen

Hallo

Ik heb ooit eens iets voor de eredivisie gemaakt misschien heb je er wat aan.

Met vr gr
Jack

Bijlagen

voetbal klassement

Hallo Rudy,

Bedankt voor het bestand. De kolommen BT : CM zien er indrukwekkend uit. Of het de functie Rang kan vervangen ga ik toch betwijfelen. Ik zie toch problemen op komen bij gelijk geeindigde teams. Maar wellicht is dat voor later.

Ik heb voor de 1e ronde enkele test uitslagen ingevuld en ............er ontstaat een #N/B. Dit wordt volgens mij veroorzaakt door de formule in de cel BZ20. Hier staat nu:

=ALS(INDEX(BT9:BT24;BY20)>=INDEX(BT9:BT24;BY22);BY20;BY20)

Ik denk dat dit moet zijn:

=ALS(INDEX(BT9:BT24;BY20)>=INDEX(BT9:BT24;BY22);BY20;BY22)

Ik ga nog even verder kijken.

Groet

Dirk

Hallo, Dirk

Bedankt voor de inlichting, heb ondertussen ook nog een fout ondekt.
In de cellen BT9 tot en met BT24 staat de formule " =BF9*10000+BL9*100+BH9 ", dit moet zijn (denk ik ) " =BI9*10000+BL9*100+BJ9*10+BE9 (punten+doelsaldo+doelpunten voor+ matchen).
Hoe ik deze fout gemaakt heb begrijp ik ook niet.

Groeten, Rudy

voetbal

Hallo Rudy,

Nog even een vraag/opmerking over cel CN25. Ik denk dat aan de voorwaarde "ALS(CL25>=3" altijd wordt voldaan. Er zullen altijd meer dan 2 teams zijn die een uniek plaats hebben en dus een "1" krijgen in kolom CK, maar wel minder dan 16 en dan zijn er volgens mij teams die gelijk zijn geeindigd.
Bovendien, wanneer zal de waarde in CM25 gelijk zijn aan 3, ik denk nooit. Of zie ik het verkeerd.

Groet

Dirk

Hallo; Dirk

Om even eerlijk te zijn, heb ik de kolommen CK, CL, CM en cel CN25 rechtstreeks overgenomen van Microsoft.
Reden: dat ik zelf niet zo veel snap van al die formule's.
Na dat ik jou vraag/opmerking gelezen heb,heb ik deze kolommen en cel verwijderd en volgens mij geeft dit geen verschil in de berekeningen.
Wil je dit voor mij eens dieper testen ?

Groeten, Rudy

Hallo, Jack

Mijn excuses voor mijn late reactie, maar heb jou bestand eens geopent.
Ik ben zeker dat ik daar wel iets mee kan doen.

Tevens eens een woordje uitleg van mijn manier van werken.
Zoals eerder uitgelegt heb ik niet zo veel verstand van formule's, daarom download ik veel bestanden om te zien hoe anderen dit allemaal uitvinden.
Daarna probeer ik zelf iets uit te dokteren.
Mijn probleem is wel, als ik iets wil verwezelijken moet dit lukken ook, eender hoe lang het duurt.

Dus daarom mijn excuse's

Want eigenlijk vindt ik niets uit, ik vindt dat ik profiteer van anderen hun kennis.

Rudy

voetbal klassement

Hallo Rudy,

Ik ben altijd wel benieuwd hoe iemand een probleem heeft opgelost in excel. En dus kijk ik altijd met belangstellig naar sommige onderdelen. Een hele toepassing dieper testen ga ik niet doen. Wat ik wel leuk vind om te doen of alle regels (en dus mogelijkheden) uit het reglement zijn ingevoerd in excel. En dus moet je het reglement kennen en dat ken ik ook niet. Misschien wil je een link plaatsen naar het reglement. Wat ik al wel zie is, dat de zes ploegen, die naar de play offs gaan, de helft van de punten meenemen. Is in jouw bestand nog niet geregeld.
Een andere vraag is, wat gebeurt er indien de nummers 6 en 7 (en misschien zelfs de nrs 5 en 8 erbij) in de eindrangschikking gelijk zijn geeindigd. Onderling resultaat? Beslissingswedstrijd?

Groet

Dirk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan