• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

berekeningen weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

dezilk

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2005
Ik maak in excel berekeningen met behulp van de nodige formules.

Graag wil ik deze berekeningen ook laten zien in mijn uitvoer. Dit maakt het geheel een stuk overzichtelijker voor de lezers.

heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!

wim

Je zet op je formulier (scherm) wat er gebeurdt.
b.v.b. 8 x 3 = 24
in cel A5 zet je 8 x 3 =
in cel B5 zet je =8*3 (de formule)

Bedoel je zo iets?

Suc6

Hoi Dezilk,

Misschien bedoel je dat de gebruikte formule zichtbaar moet zijn?
Dat gaat via Extra - Opties - tabblad Weergave. Vink hier het vierkantje voor "Formules" aan en klik op OK.

Groeten,

Richard

reactie

ik bedoel dat hij alleen even laat zien welke getallen (niet in celcodes maar in werkelijke getallen) er nu werkelijk met elkaar vermenigvuldigd en gedeeld zijn, dan is het handiger terug zoeken voor de lezer.
kan ik dat automatisch laten doen?
nu verdwijnen al deze gegevens in het programma en is het lastig te controleren.

groetjes,

Wim

Bij het lezen van je vraag ging mijn eerste gedachte ook uit naar de oplossing van Richard.

Er zijn verder 2 oplossingen;
a) via VBA (code analyseert formule) en plaatst "in tekst" de formule in een andere cel; A1 (=2) * B1 (=3) = C1 (2 x 3 = 6);
b) suggestie van VanHoorn: typ in de naastliggende cel alle bewerkingen: A1 * B1 = C1 (2 x 3 = 6)
Beide zijn behoorlijk bewerkelijk, de een is veel denkwerk en typen, via VBA moet je dan rekening gaan houden met alle mogelijkheden van complexe geneste formules.

Probeer maar eens de volgende formule in tekst voor een gebruiker "leesbaar" te maken:
=ALS(EN(REST(JAAR(A1);4)=0;MAAND(A1)=2;DAG(A1)=29);ZELFDE.DAG(A1;12);ALS(REST(JAAR(A1+365);4)=0;A1+366;ZELFDE.DAG(A1;12)))

Kortom, .......

Bedankt voor het heldere samenvatten.

Het gaat bij mij om relatief eenvoudige formules zoals delen en vermenigvuldigen.

Maar aangezien deze nogal in de aantallen gaan lopen wil ik graag voorkomen om deze iedere keer met de hand over te moeten nemen. Dus:

Is er een code waarmee ik de inhoud van een cel kan weergeven. Ik voer dan gewoon de formule in (zonder =) met op de betreffende plaats de code,

en,
kan iemand mij uitleggen hoe ik dit in VBA kan doen.

Alvast bedankt,

Wim de Groot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan