Ik ben op zoek naar de juiste formule of formules.
Ik wil alles in kaart brengen voor wat betreft in en uitgaves
Hiervoor heb ik een excel gemaakt met alle in en uitgaves per maand.
Ik ben nu op zoek naar een manier om de eventuele afbetalingen (als die er zijn) ook mee te nemen in het bestand.
in het excel bestand zie je op cel I15 een blauwe balk. Het is de bedoeling dat hierin de gegevens moet komen van cel J82
J82 moet de gegevens weergeven die hij haalt vanuit het veld erboven. Ik heb voor 4 afbetalingen een berekening neergezet.
BV in D35 zet je een bedrag neer van een rekening waar je een afbetaling mee hebt afgesproken.
dan kan je in B36 een datum neerzetten en in C36 een bedrag (dit doe ik dan op het moment dat ik heb betaald zodat ik weet wanneer ik precies heb betaald) dan zal hij dit bedrag aftrekken van D35.
Nu moet dan in J82 komen hoeveel ik per maand af moet lossen. Dit bedrag kan hij halen van wat ik neerzet in C35 (in dit voorbeeld dan). Zo moet hij dit doen van alle 4 de afbetalingen. Als er maar 1 is moet hij dit uiteraard doen alleen van die ene.
Ik heb het bestand toegevoegdBekijk bijlage maandrekeningen.xlsx
Ik wil alles in kaart brengen voor wat betreft in en uitgaves
Hiervoor heb ik een excel gemaakt met alle in en uitgaves per maand.
Ik ben nu op zoek naar een manier om de eventuele afbetalingen (als die er zijn) ook mee te nemen in het bestand.
in het excel bestand zie je op cel I15 een blauwe balk. Het is de bedoeling dat hierin de gegevens moet komen van cel J82
J82 moet de gegevens weergeven die hij haalt vanuit het veld erboven. Ik heb voor 4 afbetalingen een berekening neergezet.
BV in D35 zet je een bedrag neer van een rekening waar je een afbetaling mee hebt afgesproken.
dan kan je in B36 een datum neerzetten en in C36 een bedrag (dit doe ik dan op het moment dat ik heb betaald zodat ik weet wanneer ik precies heb betaald) dan zal hij dit bedrag aftrekken van D35.
Nu moet dan in J82 komen hoeveel ik per maand af moet lossen. Dit bedrag kan hij halen van wat ik neerzet in C35 (in dit voorbeeld dan). Zo moet hij dit doen van alle 4 de afbetalingen. Als er maar 1 is moet hij dit uiteraard doen alleen van die ene.
Ik heb het bestand toegevoegdBekijk bijlage maandrekeningen.xlsx