• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekenknop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lux0rious

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2007
Beste dames en/of heren,

Ik zat met een vraagje.
Ik heb een heel model gemaakt om kostprijzen te kunnen berekenen en ik ben het nu wat aan het bijschaven. Nu was ik ook aan het kijken hoe ik een knop kan maken, zodat ik die in kan drukken om zo aan de hand van gegevens die je ingevuld hebt, de kostprijsberekening kan laten starten.

In het model kan je dus enkele gegevens invoeren. Op dit moment wordt de kostprijs gelijk aangepast als ik een gegeven aanpas. Ik wil dus dat dit gebeurd nadat ik die 'berekenknop' in heb gedrukt.

Ik heb hier een voorbeeldbestandje bij gedaan. De eerste 3 rijen zijn dus voor de in te vullen gegevens. De gegevens eronder zijn dus de berekening.

Mocht er iets onduidelijk zijn, laat het me weten!

Bij voorbaat dank,

Luuk

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Maar zoals je het nu hebt gedaan wordt het alsnog berekend zodra je iets veranderd in de gegevens. Wat ik graag zou willen is dat je bijvoorbeeld cel F2 kunt veranderen, zonder dat de berekening anders wordt, en dat die verandering pas doorberekend wordt zodra je op die knop drukt.

Dus, ik verander cel F2 van 3 naar 4...
Geen verandering in kostprijs...
Ik klik op de knop...
De verandering in cel F2 wordt doorberekend en dus zal de kostprijs veranderen.

In ieder geval al bedankt voor de snelle reactie!

Met vriendelijke groet,

Luuk

Maar zoals je het nu hebt gedaan wordt het alsnog berekend zodra je iets veranderd in de gegevens. Wat ik graag zou willen is dat je bijvoorbeeld cel F2 kunt veranderen, zonder dat de berekening anders wordt, en dat die verandering pas doorberekend wordt zodra je op die knop drukt.

Dus, ik verander cel F2 van 3 naar 4...
Geen verandering in kostprijs...
Ik klik op de knop...
De verandering in cel F2 wordt doorberekend en dus zal de kostprijs veranderen.

In ieder geval al bedankt voor de snelle reactie!

Met vriendelijke groet,

Luuk

Dan moet je nog de de berekeningswijze op Handmatig zetten.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

En hoe doe je dat precies?
Macro's etc ben ik nog niet zo heel handig in.

Met vriendelijke groet,

Luuk

Okee, bedankt!
Uiteindelijk was het toch een stuk makkelijker dan ik gedacht had.
Nogmaals een fijne dag, en een fijne dag verder.

Met vriendelijke groet,

Luuk

PS: Berekeningsopties kan niet per werkblad ingesteld worden of wel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan