bericht ongelezen retouneren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvdz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2011
Berichten
2
Is het mogelijk een mail ongelezen terug te sturen met bv de opmerking mail niet geaccepteerd, maw kan ik een mail weigeren en dit ook bij de verzender aangeven????
 
Nee, want om het door te sturen (of terug te sturen) wordt het bericht eerst geopend. Je kunt hooguit de verzender blokkeren en e-mail van hem/haar direct weggooien (via e-mail regels in b.v. outlook) maar dan nog ontvang je het bericht wel op de PC.
 
Mailwasher stuurt ook niets terug. Gaat trouwens ook niet werken omdat het meestal "noreply" adressen zijn

Ron
 
ik gebruik de mailwasher pro, en daar je alles mee "bouncen" oftewel terugzenden ...
 
Je stuurt een bericht niet terug, je beantwoordt een bericht automatisch. Dus je ontvangt deze wel eerst op jouw PC en mailwasher doet er iets mee (lezen dus). Het is trouwens af te raden om automatisch berichten terug te sturen, want daardoor weten spammers dat jouw e-mailadres klopt. In de headers van het bericht is wel terug te vinden dat het een beantwoord bericht is.

@jvdz: wat is achtergrond van jouw vraag?
 
ik denk dat het hier niet over spamberichten gaat ( die bounce ik trouwens nooit ) maar over een bepaalde mailzender, trouwens, mailwasher haalt niets binnen, maar wist ( bounced ) vanop de server.
 
Ik lees het op de site, maar als je de werking verder uitzoekt zie je dat Mailwasher het bericht lees voordat jij het downloadt in jouw mailprogramma. Mailwasher laat goedgekeurde mail staan en verwijdert/bounced de afgekeurde berichten. Mailwasher heeft de inhoud dus wel al 'gelezen' op jouw computer. Het bouncen is ook niet de bounce die de server verstuurt (NDR bericht) maar, zoals ze zelf zeggen 'Bouncing makes it looks as if your email address is not valid'. Spammers gaan geen bounceberichten lezen, want anders vind je in de headers dus het verschil.

Dus is nu de discussie "wanneer kun je een bericht als gelezen beschouwen" ontstaan. Vandaar mijn vraag aan de topicstarter waarom hij dit wil bouncen.
 
En hoe leest Mailwasher het dan om het te controleren op spam of ongewenstheid?
 
imho opent mailwasher de mail op de server, en dat is onzichtbaar voor de afzender.
 
En welke server laat dat toe?

Mailwasher zelf zegt er dit over:
MailWasher retrieves information about all the emails on the server. With that information (some of which is also processed by MailWasher) you can decide what to do with each individual email - download, delete, or bounce back.

Het laat het bericht staan op de server maar leest het wel, dit kan bijvoorbeeld ook met IMAP. Je kunt per slot van rekening in Mailwasher aangeven of een bericht verwijderd moet worden of niet.

If you check your account with MailWasher first, you can delete or bounce the emails you do not want. Then, when you use your email program, it downloads only the remaining emails, those that you want to read.

Hoe kun jijzelf bepalen of een bericht spam is of niet als je het niet kunt lezen?

Dus mailwasher leest het bericht voordat jij het leest in de e-mailclient.

De discussie gaat ook niet of het bericht op de server blijft of wat dan ook, maar of je het als gelezen kunt beschouwen als je Mailwasher gebruikt om het weg te gooien.
 
Kunnen jullie deze discussie niet beter in een eigen topic starten, in plaats van de topic van een ander te hacken?
 
had al het vermoeden dat het moeilijk of onmogelijk zou zijn.
Waar het om gaat is hetzelfde als een brief retour afzender (ongeopend).

Krijg mail van mensen waar ik al 100x tegen gezegd heb me niet meer te mailen, wil dus eigenlijk aangeven ; "stuur maar ik lees het toch niet" :p, alleen in ongewenst zetten geeft geen signaal af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan