bericht op site plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rowano

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2010
hallo,

kun je met JS (of een andere programmeertaal) een bericht op een site plaatsen als je op een knop drukt, je kunt het een beetje vergelijken met een forum of een gastenboek,
zo ja, hoe?

mvg rowano

Ja dat kan (anders zouden er geen gastenboeken of fora bestaan), maar met Javascript kan dat niet. Javascript draait op de computer van de bezoeker en kan dus niets plaatsen op de server. Dit kan alleen met een server-side taal, zoals PHP.
Hoe je dit precies doet hangt ervan af wat je wilt bereiken, maar het komt er op neer dat je de knop (en evt. een tekstvak) in een formulier plaatst. Dit formulier verstuur je naar het PHP-script en deze plaatst de tekst in een database of bestand.

hallo Supersnail,

ik wil bijvoorbeeld een textvakje op de server zetten zodat iemand anders die in een gastenfoek kan zien, ik heb het al vaker met php geprobeert (van internet gehaald) maar het is me nooit gelukt, weet u de code? want ik kan niet programeren met php:(

mvg rowano

hallo,

ik heb even een korte tutorial gedaan, waarna ik deze code wilde plaatsen:

PHP:
<form action="welcome.php" method="post">
Name: <input type="text" name="fname" />
<input type="submit" />
</form>

maar bij het opslaan werdt het veranderd in dit:

PHP:
<H3>This form is inoperational!</H3> <Provisional users can t create forms action="welcome.php" method="post">
Name: <input type="text" name="fname" />
<input type="submit" />
</form>

dus ik mag als 'gewone' gebruiker geen formulier maken (op deze site) dus is mijn vraag:
op welke site kun je gratis een eigen webpage maken waarbij forms maken toegestaan is

mvg rowano

Dat kan bij vrijwel elke gratis host. Ik heb nog nooit gehoord dat er hosts zijn die dit verbieden. Bij welke host krijg je deze melding?

hallo
het is bij deze site: http://www.webs.com/
mvg rowano

PS als er een andere manier is om gegevens op de site te zetten zou dat ook goed zijn :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan