Bericht versturen binnen netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richi

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2004
Hey

Het zal waarschijnlijk iets heel makkelijks zijn, maar ik kan er niet opkomen. Hoe kan ik een berricht naar een andere computer in het netwerk sturen. Bijvoorbeeld naar mijn vader die boven zit.

Alvast bedankt

Type eens in start->uitvoeren-> 'winchat' en klik op uitvoeren.

Geplaatst door maestro12
Type eens in start->uitvoeren-> 'winchat' en klik op uitvoeren.

Cool!!
Echt hoor, nooit geweten!!
Helpmij rules....steeds weer :thumb:

enne maestro12 rules nu ook een beetje
:p

Hoy,

Dit lukt bij mij wel op een XP computer dan krijg ik wel het chat scherm maar kan geen verbinding krijgen met de andere computer wat een 98 computer is. En op deze computer komt ook het shat scherm niet. Ook niet als ik het in uitvoeren intikt.

Ja, dat zal moeilijk worden. Ik ging er vanuit dat het beide XP machine's waren (staat in XP sectie en er werd niet over een ander OS gesproken)
Voorgaande windows versies gebruikten 'winpopup' (probeer dat maar eens bij uitvoeren in te typen op de win98 pc), alleen werkt winpopup niet onder XP en winchat niet onder 98.
Als je dan geen externe programma's wilt gebruiken blijft 'net send' over, dit is behoorlijk omslachtig en moet gebeuren vanaf de 'commandprompt'
Ga naar uitvoeren, type daar 'command' en dan in het venster dat dan verschijnt 'net send /?'

Nou ben ik er inmiddels wel achter dat op de windows95 cd in de map \Other\Chat\ ook een programma 'winchat' staat, maar ik heb geen idee of dit draait onder win98 en of het dan in staat is met de XP versie van winchat te communiceren.

hoy,

Het is niet zo erg hoor, ik gebruik al jaren het progje At notes
dat verstuurt notities (van de gele popupjes) over het netwerk). Daar ben ik ook wel tevreden mee. Het is eigenlijk als agenda bedoeld, maar die optie zit er ook in, en ik vergeet geen verjaardag meer.

bedankt voor het antwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan