berichten bij opstarten in W98

• Onderwerp starter Onderwerp starter dido
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dido

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2003
Na wat gepruts en opkuisen, krijg ik bij opstart in Windows 98 telkens de volgende schermpjes :

1) DPLAYSVQ.EXE : kan het bestand niet vinden ...

wanneer ik dan op OK klik, volgt dan

2) Kan DPLAYSVQ.EXE dat wordt opgegeven in WIN.INI niet laden of uitvoeren. Controleer of bestand aanwezig is of verwijder verwijzing in WIN.INI

wanneer ik dan op OK klik, volgt dan

3) Tapisru
Dit programma heeft een ongeldige bewerking ...

4) ODBC Data Source Administrator

5)Bevestig verwijdering van het bestand
Weet u zeker dat u 'Conextant SoftK56 Modem" wilt verwijderen

6)Controle systeembestanden

Na het drukken op sluiten (3), OK(4) ,nee(5), sluiten(6)
werkt de computer perfect ???

Hoe kan ik dit tijdverlies vermijden ?

Hoe heb je de zaak opgeschoond? Overigens, het bestand DPLAYSVQ.EXE kom ik alleen tegen in verband met virussen. Hoe zit dat?

Groetjes,
Bennie

je hebt toch niet met je compaq zitten kloten he.

anders moet je alles wat wil opstarten eens uitzetten (op systray na) en dan even in win.ini zoeken naar die bestanden waarschijnlijk wi hij iets opstarten wat jij verwijderd hebt op de niet correcte manier.

Heb op een avond (nacht) aantal programma's "uitgetest" : Norton Systemworks, Fresh Diagnose, Seqoia View, G-Lock Temp Cleaner, Free!Space, Synthmark2002, ... zonder ze te kennen, en waarschijnlijk bepaalde bestanden verwijderd.
Bennie, je zegt dat DPLAYSVQ gelinkt is aan virussen, maar mijn up-to-date virusscanner meldt geen probleem. Mag ik dat dan verwijderen zonder risico's ?

Met dank.
DJ

PS: geen compaq

Als dat bestand er op staat, zou ik het zeker verwijderen. Je probleem doet me wel wat denken aan deze thread, althans ik zie wel wat overeenkomsten.

En als je op Googles zoekt, zie je wat ik bedoel. Maar als je écht virusvrij bent, zou ik eens SFC draaien (typ dat in, in start\uitvoeren)

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan