Berichten blijven in Postvak UIT (maar worden wel verzonden)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Ik heb een vreemd probleem met Outlook Express (6). Dacht eerst (al een dag of drie) dat mijn mails niet verzonden worden, maar nu blijkt dat ze dat wel worden. Echter, ze blijven in de Uitmap staan (en komen niet in de Verzondenmap terecht), en worden steeds maar opnieuw verzonden. Na elke verzending volgt het bericht: "Er zijn fouten opgetreden bij het verwerken van de taakverzoeken. Raadpleeg de onderstaande lijst met fouten voor meer details." Maar de lijst eronder is geheel blanco.

Wie weet raad?
Alvast bedankt,
I.

Dank, Jan,
Ik heb de Uitmap weggegooid en hij is opnieuw aangemaakt, maar het probleem is er nog. Zou het zin hebben hetzelfde met de Verzondenmap te doen? Die moet toch ook door het programma zelf weer aangemaakt worden? [Uiteraard nadat ik de inhoud naar een zelfgemaakte map heb overgeheveld.]
Ik zie een beetje op tegen nieuwe identiteit en alles weer invoeren.

Ik ontdek dat ik niets (vanuit andere mappen) kan verplaatsen naar de Verzondenmap. De UITmap kan dat dus blijkbaar ook niet. Wel kan ik mails uit de Verzondenmap naar andere mappen verplaatsen. Zou het zin hebben alles uit de Verzondenmap naar (een) andere map(pen) te verplaatsen en vervolgens het bestand Verzondenitems.dbx te deleten? Wordt dat dan ook automatisch opnieuw aangemaakt?

naar inbox

sleep de regels die je wil behouden naar bv Inbox
advies: stap over op Windows Mail; deze heeft een importfunctie voor berichten en account instellingen

Sorry Jan, wat bedoel je met "regels"? Mails?
En wat denk je van mijn voorstel in mijn reactie 22:05 vandaag?
Graag reactie!
Alwaarvoor dank,
I.

regels

regels zijn de emailberichten die in je verzonden items staan
22:05 zet alles wat je wil bewaren in je inbox; verwijder .dbx ; wordt opnieuw aangemaakt

zet Windows Mail op
exporteer Outlook express en importeer in Windows Mail datgene dat je wil en kan bewaren.

Dank je zeer voor je antwoord.
Maar het spijt me, ik kan je niet goed volgen. Als ik alle Verzondenmailtjes in de IN-box zet, krijg ik toch (ook na ex- en importeren) een rare chaos?
Met 'Verwijder dbx" bedoel je het bestand "Verzonden items.dbx"?

Ik begrijp verder dat je mij graag aan Windows Mail wilt hebben, maar is het nodig? Wat zijn de voordelen? Het liefst ga ik gewoon met OE door.

Hartelijk,
I.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan