berichten importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barcelona

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2001
Goeiedag allemaal, ik heb laatst mijn WIN2000 vervangen door WINXP professional, ik wil nu zoals ik altijd gedaan heb mijn oude berichten, dbx files, importeren naar Outlook Express...dit is altijd gelukt toen ik 1 keer in de drie maanden een verse WIN2000 erop zette, maar nu met XP lukt het niet, zegt dat ie geen berichten kan vinden, heb het in safe mode geprobeerd maar dat lukt ook niet....weet iemand wat er aan de hand is...........want ik zou het niet weten...ALVAST BEDANKT BARCELONA

Ga eens met de zoekfunctie kijken of je de .dbx files kunt vinden.

Ja die staan in D. maar de importfunctie van Outlook Express zegt dat ze er niet zijn of hij..zij... kan ze niet vinden....

Kopieer alles eens naar C en probeer het opnieuw.

Helaas dit lukt ook niet......raar, het zijn togh echt dbx files ik weet het niet meer hoor...wordt een beetje gek ervan.......

En wanneer je ze rechtstreeks in het doelbestand plakt.

Als je de emails (identities / microsoft / outlook) van een backup terugzet op harddisk zijn ze readonly.
Dan geeft o.e. aan dat ie niets kan vinden.

Kopieer de backup terug naar C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Identities
[administrator] = je eigen gebruikersnaam.
Daarna de map aanklikken, alles selecteren, eigenschappen, en readonly eraf halen, en toepassen op alle submappen.
Nu kun je weer importeren.

Als je o.e. nog geen mails heeft, kun je het oude identities nummer deleten.
Het nieuwe daar kopieren, read only eraf, en importeren.

Bij importeren dus ook verwijzen naar: C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Identities

Zo lukt dit bij mij ALTIJD.
Ik maak maandelijks een backup van 5 pc's.
NA jaarlijkse herinstallatie zet ik de backup op deze manier terug.

Succes.

Ik heb het gedaan en heb in ieder geval mijn hotmail berichten terug, maar had een aantal folders zoals adminstration folder en dergelijke die hij niet herkent.......of in ieder geval niet laat zien....weet je misschien wat ik hieraan kan doen.....dank

Onder welke o.e. versie zijn de backups gemaakt? En hoe heb je die gemaakt?
Met exporteren? Kreeg je toen geen foutmelding van mapi? (standaard foutmelding).

Importeren: berichten \ Microsoft outlook express 5 \ berichten importeren uit OE5 archiefmap \ bladeren naar hieronder aangegeven map.

C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Identities\{7FE853D7-0870-42E7-A0F2-C43D818A6CEE}\Microsoft\Outlook Express

Of heb je simpelweg de hele map identities gekopieerd?
Zo ja, heb je ze gekopieerd vanaf exact deze locatie met je login naam ipv "administrator" en nummer (7FE.....) vervangen door het nummer op je eigen pc. ??

Hotmail berichten staan op de server van hotmail, niet op je pc.
Tenzij je ze hebt opgeslagen in lokale mappen.

Als je gaat importeren, doet ie alles of niets.
Heb je van het verkeerde account een kopie gemaakt, jammer dan is alles pleite.
Dit kun je zien aan de datum en map-namen van de dbx-files.

Heb je wel je adresboek kunnen importeren?
C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Microsoft\Address Book [login naam]*.wab

Ter controle read-only.
Open eens de volledige map
identities\....C43D....[nummer]\microsoft\outlook Express
Klik rechts op 1 file, en bekijk eigenschappen.
Readonly moet er echt af zijn om ze te kunnen importeren.
Dit omdat de datum van alle files weizigd na ontvangen \ zenden.

Ik weet niet of winxp berichten wil accepteren van win 2000.
Maar probeer eenns de versie te selecteren die je had op Win2000.

Succes, en laat me ff weten of het lukt :)

Laatst bewerkt:
De backups zijn gemaakt onder Outlook Express 6, dezelfde als waar ik nu mee op XP werk, en ik heb simpelweg de gehele map gekopieerd, zo heb ik het altijd gedaan en dit werkte altijd, wat de hotmailberichten betreft die heb ik voor de installatie van XP ook gekopieerd dus die importeerd hij wel...hij kan alleen de andere folders niet vinden, die zijn van wanadoo.. Ik heb alles gecontroleerd op de read only kwestie....ik heb alles geprobeerd wat me hier is aangeraden om te proberen maar hij importeerd alleen de berichten van mijn hotmailadres en niet die van wanadoo....ik snap het niet meer..........een wanhopige jongeman uit Barcelona groet u......en andere ideeen zijn altijd welkom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan