berichten verplaatsen naar andere pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shelsea

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
89
Ik krijg mijn berichten niet over gezet op mijn nieuwe pc.
Adressen lukte prima .
Maar met de berichten lukt het niet
 
Als we hier echt over Outlook Express spreken:
Maak ergens bestandsmappen (bij voorkeur op een USB memorystick) die overeenkomen met de postmappenstructuur die je in Outlook Express hebt (dus "Postvak In", "Verzonden Items" etc.). Laat de map met die submappen openstaan in Verkenner.
Open dan in Outlook Express een mailmap, doe Bewerken -> Alles selecteren
Sleep de selectie op de bijbehorende submap in Verkenner.

Doe dit voor alle postmappen.

Ga dan met de memorystick naar de nieuwe pc en sluit hem aan. Open Outlook Express en open in Verkenner de juiste bestandsmap (bijv. "Postvak In").
Doe Bewerken -> Alles selecteren
Sleep de geselecteerde bestanden op de mailmap in Outlook Express.

Doe dit voor alle bestandsmappen.

Natuurlijk kun je de bestandsmappen zoals boven gemaakt ook branden op cd en daarmee overbrengen naar de nieuwe pc.

Succes,
 
Ik heb het precies zo gedaan.
Als ik de bestanden sleep in de verkenner en loslaat gebeurt er niets.

Ik heb het ook al geprobeert om via outlook te werken kan ze opslaan overzetten op pc maar dan moet ik dus van outook naar outlook expres en dat lukt ook niet met importeren.
hij Impoorteerd alleen de welkoms mailtje van outlook maar niet de rest !
 
Vertel nou eens precies hoe het zit: Op de oude computer Outlook Express, op de nieuwe computer Microsoft Outlook?

Indien ja, doe het dan in 2 stappen: Gebruik mijn instructie om de mail van Outlook Express (oude pc) naar Outlook Express (nieuwe pc) over te brengen.

Exporteer dan op de nieuwe pc vanuit Outlook Express de post naar Microsoft Outlook (via Bestand -> Exporteren -> Berichten...)

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
In de bijlage staat hoe je mails moet backuppen en restoren na bijv. een her-installatie.

Ennuh, welkomst mails worden niet geimporteerd, maar automatisch aangemaakt, bij een lege outlook express, eerste keer starten.
 
Laatst bewerkt:
Het is mij toch nog gelukt om alles te slepen .
Eeerst lukt het niet , naar een paar keer proberen is het dan toch gelukt.
Bedankt allemaal:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan