berichten worden gekopieerd ipv verplaatst

Status
Niet open voor verdere reacties.

OpaDick

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2009
Berichten
12
Ik heb diverse regels gemaakt in Outlook met de bedoeling binnengekomen berichten te verplaatsen naar een bepaalde map. Zo heb ik regels om berichten van diverse accounts naar mijn eigen map, of die van mijn vrouw te verplaatsen. Dit werkt goed.

Echter de regel om berichten van een bepaalde afzender (ic. een forum) naar een aparte map voor dat forum te verplaatsen werkt niet goed. De berichten worden wel naar die forum map gekopieerd, maar blijven ook staan in mijn persoonlijke map. dat is niet de bedoeling.

Ik heb al wat geexperimenteerd met de volgorde, eers verplaatsen naar mijn eigen map en verplaatsen naar de map van het forum, ze blijven echter gekopieerd worden en ik heb ze dus dubbel.

(betreft Outlook 2003. Wie weet hoe dit op te lossen is?
 
Hoi,

Heb je ook al geprobeerd de regel te verwijderen en opnieuw aan de maken?
 
profief verwijderen

Ik heb gisteren op jouw aanraden dat profiel eens verwijderd en opnieuw aangemaakt. Ik moest even wachten tot er een nieuw bericht kwam natuurlijk.
Nou dat gebeurde vandaag, maar nog steeds, werd het keurig gekopieerd, maar het bleef ook in mijn persoonlijke map staan.

Zou het er iets mee te maken kunnen hebben, dat de berichten die via mijn account eerst naar mijn persoonlijke map worden verplaatst (dat lukt dus wel) en daarna moeten berichten van een bepaalde afzender dus ook nog naar een aparte map.

Ik heb al wel de volgorde van de berichten veranderd, maar dat helpt ook niet.
 
Maak je gebruik van IMAP of van POP3? BIj POP3 zou het geen probleem moeten zijn maar bij IMAP zal het mogelijkerwijs bij verplaatsen blijven.

Verder zou ik alleen maar kunnen bedenken dat de regel niet goed ingesteld is....maar ik ga er vanuit dat je dit wel goed hebt gedaan :confused:
 
Ik maak gebruik van pop3.
Het gekke is dat ie de mails wel eerst goed verplaatst van postvak in, waar alles binnenkomt natuurlijk naar een map met mijn naam. Dit verplaatsen gebeurt op basis van account.
Vervolgens heb ik dus de regel van verplaatsen op basis van afzender en die gaat dus fout. Hij verplaatst niet, maar kopieert en dan heb ik het bericht dus 2 x, kan ik die regel net zo goed achterwege laten.
 
Nog niet opgelost

Hallo Lui,

Zijn er nog meer tips? Het probleem doet zich nog steeds voor.:(
 
Hoi,

Vreemd, alle berichten die ik van helpmij ontvang laat ik op deze manier verplaatsen naar de postvak in-map 'Helpmij' en dat werkt prima.
Is de map waarnaar je wilt verplaatsen wél een Post-items map?
 
Ik heb een persoonlijk archiefmap gemaakt en daarin staat die map.
Bij mij op het werk werkt die ook (ook office 2003)
 
Ik heb een persoonlijk archiefmap gemaakt en daarin staat die map.
Bij mij op het werk werkt die ook (ook office 2003)

Ja ... en is die 'persoonlijk archiefmap' bij jou één van het type 'Postvak en E-mail'? Zie bijlage
 

Bijlagen

  • ScrnDmp.jpg
    ScrnDmp.jpg
    23 KB · Weergaven: 56
Ja, dat wel
 

Bijlagen

  • postarchief-eigenschappen.jpg
    postarchief-eigenschappen.jpg
    43,5 KB · Weergaven: 48
Ehh ... nee, dat niet

Probeer eens om een nieuwe Postvak IN - map te maken ónder de hoofdmap Postvak IN. Dus NIET in die archiefmap.
Maak dan weer een regel (verwijder eerst de niet werkende) die de 'forum'-post verplaatst naar die nieuwe map .... wedden dat dat werkt.
Die archiefmappen zijn niet bedoelt om dit soort werkzaamheden mee te regelen, vandaar dus de oorzaak.
 
Ik heb de map verplaatst naar het actieve postvak "in" en de regel aangepast.
Nu even afwachten dus.

Het lijkt mij overigens niet echt de oorzaak, om 2 redenen.
1e. Als ik de regel handmatig uitvoer via het scherm regels en waarschuwingen, dan werkt hij namelijk wel goed.
2e, Bij mij op het werk heb ik ook dergelijke regels die berichten rechtstreeks naar een archiefmap plaatsen en daar werkt het ook...:shocked:
 
inmiddels de eerste berichten ontvangen, maar nog steeds kopieren in plaats van verplaatsen
 
Weet nu niet meer hoe je verder te helpen ....
Ga voor jezelf nog eens goed na, hóe je de regel aanmaakt. Want zoals je weet, kan dat op verschillende manieren.
Bij mij werkt het steeds goed, wat ik ook probeer.
 
work around gevonden

Ik heb het probleem (half) opgelost.

Ik had onder postbus in mappen gemaakt gemaakt voor mijn accounts (3 stuks) en voor berichten van bepaalde afzenders.
De berichten afkomstig van de drie accounts kwam keurig in de daarvoor bestemde mappen, maar een 2e keer verplaatsen lukte dus niet. dat werd kopieren.

Ik heb nu de account met mijn naam verwijderd en die berichten blijven dus gewoon in postbus in staan. Dat is nu zeg maar mijn hoofdpostbus. De berichten van de andere accounts en de berichten van de bepaalde afzenders worden nu wel keurig verplaatst, dus ik heb bereikt wat ik wilde, alleen geen eigen map meer voor mijn eigen account.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan