Berichtinstellen werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoderuig

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
577
Ik heb een database geconverteerd van Access2003 naar Access2007. Hierin staan diverse macro's waarin ik via Berichtinstellen wil tegenhouden dat meldingen verschijnen. Binnen 2007 verschijnen de berichten echter wel. Tevens blijkt de keuze Berichtinstellen niet meer binnen een macro gemaakt te kunnen worden.

Via de Help-functie van Access ben ik erachter kunnen komen dat de oorzaak zou kunnen liggen bij het Vertrouwenscentrum; als een locatie niet als vertrouwd is gekenmerkt verschijnen de meldingen dus gewoon. Ik heb echter in het vertrouwenscentrum de map waarin de database zich bevindt als vertrouwd gekenmerkt. Vergeet ik nog iets?
 
Dit is makkelijk op te lossen:
  • ga in de macro naar de ribbon "weergeven/verbergen"
  • klik op alle acties weergeven (deze is dan ingeschakeld)
  • de optie berichtinstellingen kan je nu weer terug vinden

Wanneer je de volgende keer de database start krijg je een melding dat onveilige items zijn uitgeschakeld. Door de lokatie van je database in het vertrouwenscentrum toe te voegen wordt de database volledig geladen:
In Access 2007 kun je een veilige locatie toevoegen via:
office knop (links boven) > opties voor Access > vertrouwenscentrum > Instellingen vertrouwenscentrum > vertrouwde locaties > nieuwe locatie toevoegen
 
Die knop heb ik dus over het hoofd gezien. Anders gezged; ik had geen idee wat die knop eigenlijk betekende. Lange tijd op internet gezocht en daar geen oplossing gevonden. En hier natuurlijk weer wel. Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan