Berichtregel

Status
Niet open voor verdere reacties.

rambo

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
2 accounts onder xp, eveneens 2 accounts onder OE. Wie heeft een idee hoe ik een berichtregel kan maken zodat indien je beide personen in bcc plaatst ze toch allebei hun mail krijgen en niet 1 account allebei de mails? Met het aan en cc vak kan het, dat staat bij de berichtregels maar de bcc niet....

Waardoor dus indien beide personen in bcc staan er 1 persoon ze allebei krijgt....

jij wilt bcc zichtbaar hebben/maken, lees ik hier uit ??

Je bedoelt een mail sturen aan 2 kennisen op dezelfde pc.
Als ze beiden een identiteit hebben gemaakt onder OE dan zien ze de post van de ander niet met jouw bcc.
Dan ontvangt de ontvanger een mail die aan jou gericht is. (Bij aan jezelf zetten en bij bcc de rest) Een andere zaak is of ze een wachtwoord hebben :)

Laatst bewerkt:
Moeilijk

Tja...moeilijk uit te leggen. Ik probeer nog even:

2 kenissen zitten op dezelfde pc met een login onder xp en een identiteit onder OE.

Als ik dus een mailtje verstuur en mezelf in het aan vak zet en zij in het bcc vak komen de beide mails binnen bij diegen die op dat moment is aangemeld en in feite dus dubbel.

Der staat voor iedere identiteit een berichtregel maar als je de berichtregels dus bekijkt heb je blijkbaar geen mogelijkheid voor bcc en dit is net het probleem.

Onder de gewone manier, identiteit in het vak aan een cc verloopt ok want dit staat tevens in de berichtregel.

Zoals ik het nu begrijp...nee, dat komt omdat zij het niet goed geregeld hebben.
Ze hebben dus wel een eigen e-mailadres maar laten vervolgens de mail weer op 1 hoop komen :)

Als je hier : zitten op dezelfde pc met een login onder xp en een identiteit onder OE. mee bedoelt met 1 login en 1 Outlook Express identiteit.

Als jij dus mail wit sturen naar a zonder dat b het ziet dan moet je een van de twee zo gek zien te krijgen dat hij/zij een mailbox neemt bij zijn/haar provider. Dan een OE identiteit maken en vervolgens komt jouw mail zowel bij a en b terecht zonder dat ze het weten van de ander.
En dan uiteraard ook een wachtwoord in OE

Der staat voor iedere identiteit een berichtregel maar als je de berichtregels dus bekijkt heb je blijkbaar geen mogelijkheid voor bcc en dit is net het probleem. Ik begrijp eigenlijk niet goed wat die berichtregels met Bcc te maken hebben

Laatst bewerkt:
identiteit

Ieder heeft zijn identieteit want het is trouwens ikzelf die de pc's ginder afstel...en beheer maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar dat indien ik ze allebei in bcc neem dat ze ieder hun mail krijgen.

De aangemelde op dat moment krijgt beide mails, dus ook de mail die in feite voor de andere gebruiker is.

Aan en cc is te vinden in het opmaken van berichtregels maar bcc niet en daar zit net het probleem.

Indien ik ze in aan en de andere in cc zou zetten is het correct maar dat wil ik niet aangezien ik nogal veel mails verzend gewoon in bcc omdat ik ze natuurlijk naar velen tegelijk stuur.

Dat komt doodgewoon omdat ze in feite 1 account delen. Zodra 1 van de twee een mailbox (vaak meerdere gratis) er bij neemt is het probleem over.
Deze krijgt dan n.l. een ander accountnummer bij de provider. Daar zit jouw probleem. Aan wie je ook stuurt, wat je ook doet, je blijft altijd sturen naar hetzelfde account.
Het gaat me duizelen met die berichtregels van jou :cool:
Die gebruik ik om post automatisch in de mapjes te laten zetten :confused:

Berichtregels

Daar zijn berichtregels toch voor...

En ik geloof niet zozeer in het feit van een andere mailbox, volgens mij moet dit op een of andere manier kunnen met OE.

Alles loopt goed tot ik ze in bcc plaats....

Aan en cc geeft geen probleem. Kon bcc daar nu ook niet tussen staan....

Enigszins wel logisch dat hij er niet tussen staat aangezien bcc....blind carbon copy betekent en er dus geen adressen zichtbaar zijn. Hoe kan hij ze dan scheiden is eerder de vraag...

Ik blijf het zeggen: ze zitten op 1 account bij de provider en hebben gewoon een e-mail met een andere naam er bijgemaakt. Een Alias noemen ze dat.

Pas als jij zeker weet dat ze ieder met een eigen nummer post ophalen dan geloof ik dat er wat met OE mis is. Ik weet wel zeker van niet.

Wij hadden account Familie (MYMO135400) toen wilden we apart op de pc post en kregen mailboxen bij de Familie en maakten Echtgenoot@Planet.nl met het account-nummer MYMO13577 en Elisa@Planet.nl met MYMO13578.
Je ziet toch wel in dat je ons een bcc kunt sturen :p

Geplaatst door Elisa
Ik blijf het zeggen: ze zitten op 1 account bij de provider en hebben gewoon een e-mail met een andere naam er bijgemaakt. Een Alias noemen ze dat.

Pas als jij zeker weet dat ze ieder met een eigen nummer post ophalen dan geloof ik dat er wat met OE mis is. Ik weet wel zeker van niet.

Wij hadden account Familie (MYMO135400) toen wilden we apart op de pc post en kregen mailboxen bij de Familie en maakten Echtgenoot@Planet.nl met het account-nummer MYMO13577 en Elisa@Planet.nl met MYMO13578.
Je ziet toch wel in dat je ons een bcc kunt sturen :p

Ja tuurlijk zitten ze met één account met elk een alias. Toch lukt het maar enkel en alleen niet indien ik ze in bcc zet....

Ik ga het uitproberen.
Morgen hoor je van me of mijn vriendin haar mans mailtje ook kon zien :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan