Beschadigd bestand door trojan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirk.K

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2001
Goedemorgen.Had vanochtend tijdens het bezoek op een internetpagina,een melding van norton .deze detecteerde een download.trojan in windows/downloaded program files in test.ocx.
Deze mbv norton verwijderd/en systeem restore een keer uitgeschakeld en nog een online trojan scan gedaan.Hierbij niets kunnen vinden.
Als ik nu via zoeken de" test.ocx" intik belandt ik bij
c/windows/downloaded program files en dan is het een file genaamd ddm_download.ddm_control als ik dan op eigenschappen klik is dit een activeX-besturingselement met een status die aangeeft dat deze beschadigd is.Klik in in het blok op afhankelijkheid dan staat daar""dit is een lijst van 2 bestanden en 0 java pakketten waar ddm_download.ddm_control van afhankelijk is.daaronder zie je dan de bestandsnaam staan c/windows/downloaded program files \test.ocx beschadigd.
vraag is :wat is dit precies.Een file die beschadigd is door de trojan?En kan ik deze test.ocx of terwijl de ActiveX-besturingselement verwijderen?
Of moet ik deze als dat kan op de 1 of andere manier repareren?Draai onder winXP.
Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.Dirk.

ddm_download.ddm_control
Is volgens mij Spyware.
Plaats een Hijack this log in de volgende topic;

klik --> Helpmij tegen spyware offensief (deel 2) <--klik.

In de link die hierboven staat, moet je goed het eerste bericht lezen!!!
Daarna plaats je daar ook het log van Hijack this.
Je vind daar ook de uitleg hoe je dat doet.

Je bent daarna er waarschijnlijk wel vanaf.)

Waarschijnlijk staat er in programfiles ook nog een ddm map die je moet verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan