Beschadigd document

Status
Niet open voor verdere reacties.

Praeses

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Ik heb een Word-docx document op een USB opgeslagen en beveiligd met een wachtwoord.
Dat laat zich niet meer openen.
Het wachtwoord is 100% correct ingevuld, geen twijfel mogelijk.
Bij het opmaken verschenen er soms rare tekens die ik delete en het doc vervolgens 'schoon' opsloeg.
Waarschijnlijk is dat de laatste keer niet gezien/gedaan?
Hoe dan ook: ik krijg de melding: 'laat zich niet openen omdat het versleutelingstype niet beschikbaar is' .
Juist, en toen?
Is er nog een kans dat ik bij de inhoud kom?

Hallo zal proberen je te helpen. Er is inderdaad verschil tussen inderdaad .docx en .doc. Je hebt denk ik dan .doc gedaan. Ik las ooit eens dit. Klikje Wachtwoord weet je zeker, toch niet caplocks aanstaan of zoiets dergelijks.

Hier nog wat info.

Laatst bewerkt:
Bedankt, maar wijze van opslaan is een gepasseerd station...
Het is dus een docx in Office 2010.
Wachtwoord is absoluut correct, geen caplocks nee... (zou de eerste keer niet zijn dus checkte ik als eerste)
Probleem is dan zoals de melding zegt, het versleutelingstype.

Ja wat nu. Heb je een backup van die USB. En/of ergens anders in een cloud opgeslagen als backup? Of heb je onlangs iets geinstalleerd wat invloed kan hebben.

je zegt rare tekens. Kijk een met je rechter muisknop in dat document wat staat er dan. Rare tekens is inderdaad vreemd.

Dan denk ik aan, bekijk de eigenschappen van dat document eens even als het kan. Wat geeft dat weer. .DOC .DOCX of ??

Zoals je het omschrijft moet het .docx zijn.

Laatst bewerkt:
Nope, niks bijzonders geïnstalleerd en helaas geen backup. Dom, ik weet het...
Gewoon platte tekst, steeds aan gewerkt en tussentijds opgeslagen.
Maar wat ik zei: steeds rare tekens in beeld onder aan de tekst.
Sjabloon-issue?
Hoe dan ook, zaak zit potdicht....
Versleutelingstype niet beschikbaar, zegt 'ie als ik het wachtwoord heb ingevoerd.

Ja er zijn wel wat recovery tools maar meer voor beschadigde/kwijtgeraakte documenten of dat nou echt lekker is weet ik ook niet. Ik gebruik dit nooit. Ben er niet kapot van iets te installeren. En het is niet dom, je bent het gewoon vergeten. :D

Laatst bewerkt:
Kun je het bestand uploaden? Dan kunnen we wat proberen.

Eh dank je, maar er staat wat gevoelige bedrijfsinfo op.....
Kun je anders wellicht de kunstgrepen die je wil proberen beschrijven?
Dank !

Je zou kunnen kijken of je met een programma als NotePad++ in de tekst kunt kijken. Meestal zie je dan een enorme berg onbegrijpelijke tekens staan, en vervolgens leesbare tekst. Je kunt ook nog proberen of je in het document te komen door er een zip van te maken. Word documenten zijn in de nieuwe format XML, en als je dan de zip opent kun je wellicht nog bij de document informatie. Die vind je in de map <word> dan in het bestand <document.xml>.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan