beschadigde clusters

Status
Niet open voor verdere reacties.

The J-Man

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jun 2001
Als je gaat formatteren wordt er eerst heel snel gescand op beschadigde clusters.

Klopt het dat als je gepartioneerd hebt en daarna gaat formatteren (na restart) dat er NIET wordt gescant op beschadigde clusters???

Je kan niet 'heel snel' scannen op beschadigde clusters, dit duurt heel lang (kan zelfs nog langer duren dan formatteren). Sommige programma's die formatteren testen gelijk op bad sectors. De format.exe van dos/windows doet dit niet altijd, dan moet je geloof ik de optie /c meegeven, dus format /c c:. Het hangt van het formatteerprogramma af of hij op bad sectors scant, niet of de schijf net gepartitioneerd is of niet.

installatie windows..

bij de installatie van windows wordt er wél een complete scan gedaan. misschien dat je in de war was..

Cyp.

Re: installatie windows..

Geplaatst door boxtebv
bij de installatie van windows wordt er wél een complete scan gedaan. misschien dat je in de war was..

Cyp.
Bij een installatie van windows wordt géén oppervlaktescan gedaan en dus geen complete scan.

Oeps , ik heb het verkeerd opgeschreven :o

Als je gaat formatteren wordt eerst heel snel beschadigde clusters geregistreerd.

Klopt het dat als je gepartioneerd hebt en daarna gaat formatteren (na restart) dat beschadigde clusters NIET wordt geregistreerd , dat ie dus meteen gaat beginnen met formatteren???

ikke ook

inderdaad, hij doet geen oppervlakte controle... sry, my bad..

Geplaatst door The J-Man
Oeps , ik heb het verkeerd opgeschreven :o

Als je gaat formatteren wordt eerst heel snel beschadigde clusters geregistreerd.

Klopt het dat als je gepartioneerd hebt en daarna gaat formatteren (na restart) dat beschadigde clusters NIET wordt geregistreerd , dat ie dus meteen gaat beginnen met formatteren???
Ja dat klopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan