Beschadigde fotos herstellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThaMerik

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2012
Berichten
5
Ik heb een microSD waarvan om een of andere reden plotseling alle fotos van waren verdwenen. Geen nood dacht ik, en ik liet Recuva zn werk doen om de fotos te recoveren. Alleen recuva kon maar 500 fotos herstellen terwijl ik zeker wist dat er nog een hoop mistte. Dus ik laat een programma genaamd ZAR het zelfde proberen en die vindt dan 650 fotos en dat zijn ze denk ik allemaal.

Nu komt het probleem, de miniatuurafbeeldingen laten alle fotos compleet zien maar zodra ik ze open mist van ongeveer 30% de helft of meer van de foto. De afbeeldingen hersteld van recuva zijn overigens wel allemaal compleet. Heeft iemand enig idee of er programmas zijn die afbeeldingen herstellen die wel de miniatuur weergeven maar waarvan de complete foto beschadigd is?

Alvast hartelijk bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de link andré! Helaas had ik een soort gelijk probleem. Ik heb dankzij deze link ook heel veel foto's kunnen terug halen welke met de andere programma's niet gelukt waren! Super Bedankt!
 
En nu allemaal als de donder backups maken...... het is gewoon te gek hoeveel er van dit soort vragen telkens weer komen...

PS: mijn backup strategie.
Ik heb alle foto's op mijn pc staan, de laatste staan ook nog op de SD kaart staan en ik heb van oud materiaal en een goedkoop moederbord een server gebouwd waar een backup op staat.
En... buitenshuis bij mijn zoon staat ook nog een backup van alle foto's/data voor het geval er hier brand of diefstal plaats vindt.
Ik moet er niet aandenken dat duizenden (familie) foto's en mijn documenten archief met oa stamboom onderzoek kwijt zou raken....

Je mag het overdreven vinden... maar juist geen backup maken vindt ik overdreven... maar dan wel overdreven onhandig of dom ...
Ja, maar ik was het van plan... die smoes hoor ik zo vaak...
Niet gedaan is geen backup.... punt.

Heb je niet meteen een server.... zet dan zoveel mogelijk in ieder geval de gegevens EN op Google drive EN op Skydrive, daar heb je iig al 5 GB er keer, dat zijn al redelijk wat documenten en een deel van de foto's.

Kosten...: als ik er maar één harde schijf ingezet had... kost mij een server:
kast + keyboard + oude monitor : gratis...
moederbord met CPU er al op: ca 100 euro
RAM : ca 50 euro
Schijf: 70 euro
DVD speler: heb je liggen of kost 15 euro
Totaal: 220-235 euro.
Neem Linux als software kost niks.

of je koopt een NAS, maar waarschijnlijk ben je duurder uit...

Ja, maar Linux is lastig....
Hmmm..... foto's terug halen is veel lastiger vooral als de schijf beschadigd is.... dan kun je zelf amper wat... dan ben je of alles kwijt of je moet naar een professioneel bedrijf waar de prijs start bij 500 euro per schijf...
Dus hoezo wat moeite doen om een beetje Linux te leren.
Het internet staat vol met handleidingen.. .en dan oefen je een paar keer en uiteindelijk lukt het.
Ik ben geen IT-er en zo ben ik ook begonnen, heb jarenlang een server gehad die op een UPC kabel aansluiting zat toen internet daar nog erg duur was en ADSL nog in de kinderschoenen stond. De monteur was nog niet weg of mijn buurman had ook internet en dat terwijl ik daar niet voor geleerd heb...maar ik heb wel geduld en kan goed lezen en wat ik niet snap zoek ik op. Een soort autodidact dus.

Dus kan niet bestaat niet, wil niet is wat anders maar ga niet klagen dat je geen backup had....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan