beschadigde harddisk formatteren?

• Onderwerp starter Onderwerp starter wijn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wijn

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2004
Ik heb het volgende probleem: ik heb een vriend een compaq presario pc cadeau gedaan. na het uitpakken en aansluiten wilde windows 98se niet opstarten, alleen in de veilige modus. omdat ik ietwat ongeduldig ben heb ik op een x-moment de restore cd geladen. helaas liep dat halverwege vast, ook format c: opdrachten werden wel uitgevoerd maar tegelijkertijd bleven de bestaande bestanden en directories gewoon op de harde schijf achter. wel kreeg ik de mededeling dat er was geformatteerd, maar dat er tegelijkertijd 1,6 gb aan beschadigde clusters o.i.d op de schijf aanwezig was:evil: Ook het opnieuw installeren van windows lep vast in eindeloze ms scan activiteiten. natuurlijk heb ik de pc achterin mijn pick-up vervoerd, kan dat tot beschadigingen hebben geleid en wat valt er aan te doen?

met groet wijnand

Welkom op HelpMij Wijnand.
Ik denk dat je nog wel garantie hebt op de pc.
Terugbrengen? Een nieuwe pc hoort het te doen.

Zitten er garantie-zegels op de kast? Of kun je die onbeschadigd openmaken?
Zitten alle kabels nog netjes op z'n plaats?
En geheugen / kaarten enz....

Formatteren is niet schadelijk voor je schijf.

Staat de schijf goed in het BIOS vermeld? Laat eventueel de harde schijf opnieuw detecteren en formateer daarna opnieuw.

Lukt dit niet? Maak dan gebruik van de garantie.

allemaal leuk en aardig maar het is een pc uit 2000 dusgeen garantie

groeten wijnand

Owww.. Je had het over uitpakken, vandaar de misvatting.

Dan zou ik vanaf de site van de fabrikant van de schijf even het diagnose tooltje downloaden en gebruiken.

Geplaatst door wijn
natuurlijk heb ik de pc achterin mijn pick-up vervoerd, kan dat tot beschadigingen hebben geleid.

Dat valt wel mee,

de harddisk is kapot krijg er geen informatie meer op, fdisk geprobeerd, zoek dus een andere. kan ik elke harddisk in de pc hangen of moeten er aalerlei instellingen worden gepleegd?

groeten wijnand

De grootte van je HD die je kunt plaatsten hangt af van wat het bios aankan.
In het bios moet je dan aangeven welk type HD.

probleem inmiddels opgelost, heb een niuewe harddisk geplaatst. bedankt voor de adviezen

met groet wijnand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan